Фетел спечели, Хамилтън отпадна

Люис остава начело, Рикардо и Райконен на подиума

Sportinglife
Sportinglife 09:20 ч., 21 Сеп 2015
0
1299
GETTY IMAGES

4-кратният световен шампион Себастиан Фетел спечели в Сингапур третата си победа като пилот на Ferrari, а пътят му към успеха беше улеснен от двете излизания на колата на сигурността на пистата заради инциденти. Себ стартира първи и беше начело от старта до финала, а заедно с него на подиума се качиха Дениъл Рикардо с Red Bull и съотборникът му във Ferrari Кими Райконен.

Класиране в Гран при на Сингапур

1. Себастиан Фетел, Ferrari    2:01.22,118 ч
2. Дениъл Рикардо, Red Bull    +1,478 сек
3. Кими Райконен, Ferrari    +17,154 сек
4. Нико Розберг, Mercedes    +24,720 сек
5. Валтери Ботас, Williams    +34,204 сек
6. Даниил Квят, Red Bull    +35,508 сек
7. Серхио Перес, Force India    +50,836 сек
8. Макс Верстапен, Toro Rosso    +51,450 сек
9. Карлос Сайнц, Toro Rosso    +52,860 сек
10. Фелипе Наср, Sauber    1.30,045 мин и др.

Световният шампион Люис Хамилтън отпадна в 32-ата обиколка заради проблеми с педала на газта, а загубата на мощност се появиха 6 тура по-рано. Люис, който се движеше пети започна да потъва в класирането и проведе оживена дискусия с бокса дали да се откаже или да остане на трасето. Накрая Хамилтън предупреди екипа си, че има шанс да унищожи мотора, след което беше повикан в бокса, за да спре.

Другият пилот на Mercedes Нико Розберг обаче не успя да се възползва по най-добрия начин от отпадането на Хамилтън, тъй като остана едва 4-и и стопи само 12 точки от аванса на шампиона, който от 53 стана 41 точки.

Победата на Фетел обаче го изведе на 8 точки от Розберг и второто място в общото класиране шест кръга преди края на шампионата.
Първото излизане на колата на сигурността на пистата беше предизвикано от катастрофата между Фелипе Маса и Нико Хюлкенберг, която стана при връщането на бразилеца на пистата след посещение в бокса.

Нико удари Маса в завоя, след което колата му се заби в предпазните стени, а стюардите го наказаха с преместване с три места назад на стартовата решетка за следващото състезание. Колата на сигурността лиши Рикардо от шанс да опита пресичаща стратегия и да дръпне по-напред първото си спиране в бокса.

Второто излизане на колата на сигурността отново лиши Дениъл от такава възможност, а инцидентът беше излизането на зрител на трасето, който походи по пистата, след което се върна обратно зад оградата.

Освен това, Фетел се справи отлично и с двата рестарта и нито веднъж Дениъл нямаше възможност да пробва атака при потеглянето. А и темпото на Райконен в последните обиколки се влоши, така че финландецът нямаше възможност да притисне австралиеца, както го направи преди първата поява на колата на сигурността на пистата.

„Едно от най-добрите ми състезания – заяви на подиума Себастиан. – Много напрегнато, пилотите зад мен ме притискаха сериозно, Дениъл направи много добро състезание и явно успя да запази много добре гумите си.

„След първата смяна на гумите аз диктувах темпото на колоната, намалих леко, за да може Кими да притисне Дениъл и след това контролирах разликата ми с него. Днес колата ни беше много бърза.”

„Мисля, че Себ направи някои експерименти – допълни Рикардо. – С първия комплект гуми той беше много бърз, но след това започнахме да го застигаме. Ако не беше излязла първата кола на сигурността първата смяна на гуми щеше да е много интересна и можехме да имаме шанс. При втората кола на сигурността те отчетоха това и запазиха аванса си. Доволен съм от състезателното ни темпо, на практика темпото ни беше като на Фетел.”

Извън напрегнатото преследване в челото Макс Верстапен беше пилотът, който блесна в Сингапур. Младокът на Toro Rosso остана като закован на стартовата решетка при изгасването на светофара, а след това стюардите го избутаха до бокса, откъдето той се върна на пистата на една обиколка зад колоната.

Двете коли на сигурността обаче му помогнаха да догони основната група, след което той започна поредица от атрактивни изпреварвания и стигна до осмото място. В последните минути на състезанието Макс дори се скара с тима, тъй като в предпоследната обиколка той получи нареждане да пусне пред себе си движещия се зад него негов съотборник Карлос Сайнц. Макс не спази заповедите от бокса, но след финала не стана ясно защо тимът поиска това от него.

Освен за Хамилтън, състезанието се оказа разочарование и за двамата пилоти на McLaren. Фернандо Алонсо направи добър старт и макар, че не успя да изпълни заканата си да е в Топ 10 в първия завой, мина оттам на 11-о място. След това обаче той се изкачи до 9-ото място, но спря заради повреда.

След това Дженсън Бътън, който тръгна 15-и успя да влезе в зоната на точките, но удари отзад Пастор Малдонадо, докато се опитваше да го изпревари и загуби половината си предно крило. Малко по-късно Бътън беше принуден да се откаже заради повреда в скоростната кутия.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията