„Странната” катастрофа на Фернандо Алонсо
Проблемите за McLaren продължават
Фернандо Алонсо направи тежка катастрофа в последния ден от първата тестова сесия на пистата „Каталуня” край Барселона.
Двукратният световен шампион излетя от трасето между завои 3 и 4 се заби в предпазната стена, като при удара пострада тежко дясната част на новия болид на McLaren-Honda MP4-30.
Latest update from McLaren on Alonso's crash in AUTOSPORT Live now: http://t.co/ilAPRGLDG7 #F1 pic.twitter.com/8XsWU2Zcga
— AUTOSPORT (@autosport) February 22, 2015
Веднага след инцидента Алонсо беше откаран в медицинския пункт на пистата за първи преглед и оттам съобщиха, че испанецът е бил в съзнание и е разговарял с лекарите. След това обаче пилотът беше транспортиран с хеликоптер до болница в Барселона за допълнителни прегледи.
Мениджърът на Фернандо Луис Гарсия Абад заяви по-късно, че Алонсо е бил в „нормално състояние” преди катастрофата и ще остане в болницата между 24 и 28 часа, за да следят лекарите състоянието му.
От McLaren описаха удара на Алонсо като „странен” – испанецът излетя от пистата след излизането от завой №3 и преди спирането за завой №4. От тима заявиха, че не знаят каква е причината за катастрофата.
След удара на Алонсо Дженсън Бътън трябваше да кара в следобедната сесия, но от McLaren заявиха, че приключват програмата си за първите тестове в Барселона.
The crashed Mclaren Honda of Alonso being returned to the garage following his accident at turn 4. #BarcelonaTest pic.twitter.com/klrEjfmsOX
— Kevin McConnell (@kevmccc) February 22, 2015
Ден преди катастрофата на Фернандо състезателният директор на McLaren Ерик Булие заяви, че тимът не е изпълнил половината от заложената до момента програма за първия тест на „Херес” и началото на изпитанията в каталунската столица.
В първите четири дни новият мотор на Honda създаде сериозно количество дребни проблеми на инженерите и Алонсо и Бътън не успяха да покарат много.
В Барселона пък се оказа, че мотор-генератора MGU-K в новата кола МР4-30 има конструктивен дефект с охлаждането и Бътън още в първия ден спря предсрочно. От Honda обясниха, че се налага редизайн на проблематичния детайл, като в четвъртък информацията беше, че проблемът ще бъде решен в събота.
Така в първия ден в Барселона Бътън завъртя едва 21 обиколка, на другия ден Алонсо кара с нов мотор и с риск да получи същата повреда, но стигна до 59 тура и тогава Булие обобщи за изоставането с „50% от програмата” и допълни, че тимът просто не навърта достатъчно тестови обиколки преди началото на сезона.
В събота сутринта проблемите за McLaren продължиха – новата версия на мотор-генератора MGU-K се повреди още по време на сутрешната сесия и Бътън записа едва 24 обиколки, общо 109 за тима в първите три дни в Каталуня. Така McLaren загуби още един ден от подготовката си за новия сезон.
Днес пък Алонсо катастрофира, а преди това беше изминал само 19 обиколки с пето време до момента.
При липсата на официална информация от страна на McLaren за причината за катастрофата на Алонсо, сред репортерите на пистата „Каталуня” най-популярна и вълнуваща се оказа теорията, че Фернандо е бил ударен от ток заради повреда в ERS-системата и е загубил съзнание зад волана.
В интерес на истината, колата на Алонсо изскочи странично от пистата, след като той без проблеми се справи с излизането от много бързия завой №3 и при спирането за №4 се случи инцидентът.
Това предположение, естествено е свързано с поредицата технически проблеми с мотор-генератора MGU-K на борда на МР4-30, с които от Honda така и не успяха да се справят.
-
Секс, пиячка и Формула 1 - историята на великия Джеймс Хънт
0 - 0
-
Гран при на Австралия слага началото на най-дългия сезон в историята на Формула 1
0 -
Алонсо: Можех да сменя Хамилтън в Mercedes
0 -
Сезон 2016 във Формула 1 стартира днес в Барселона
0 -
Формула 1 има нужда от повече претенденти за титлата
0
0 коментара