Нови въпроси след тестовете в Барселона

Отговорите им ще определят разпределението на силите в първите няколко старта на сезон 2015 във Формула 1

Андрей Георгиев
Андрей Георгиев 12:20 ч., 24 Фер 2015
0
488
Getty Images

Първите четири тестови дни на пистата „Каталуня” край Барселона най-вероятно ще бъдат запомнени с жестоката катастрофа на Фернандо Алонсо.

Но вторият тест преди началото на сезона повдигна и някои много важни въпроси, които трябва да получат отговорите си преди началото на сезона в Мелбърн в средата на другия месец, тъй като точно те ще определят разпределението на силите в първите няколко старта за 2015.

Каква част от истинските възможности на Mercedes все още не сме видели? Логичен въпрос, нали?

Не се заблуждавайте от това, че нито Люис Хамилтън, нито Нико Розберг не оглавиха класирането в нито един от четирите дни в Барселона. Себастиан Фетел обясни пред репортерите, че Mercedes си остава фаворит и няма да намерите пилот от Формула, който да е на друго мнение.

Световните шампиони посветиха първите осем тестови дни за 2015 на развитие на надеждността на новия им болид W06.

И на него скорост определено няма да му липсва – в неделя следобед Нико Розберг като на шега завъртя една обиколка на „Каталуня” за 1.24,321 минути със средно твърдите гуми на Pirelli и както се предполага, със „сериозно количество гориво” в резервоара.

Точно тази обиколка се оказа и най-важната за целия 4-дневен тест.

Защото пилотите на Ferrari и Red Bull успяха да се доближат на половин секунда от най-доброто време на теста, записано от Ромен Грожан с Lotus. И тук детайлите обясняват всичко – пилотите на двата тима караха с меки сликове, а Ромен записа 1.24.067 минути със супер меките сликове. Може сами да си направите изводите.

Защо в McLaren са така сигурни, че ще се представят добре?

Погледната отстрани, подготовката на McLaren за новия сезон е пълен провал – малко обиколки на „Херес”, малко обиколки в Барселона, постоянни проблеми с двигателя, повреда в мотор-генератора MGU-K, която струва доста време на тима, катастрофата на Фернандо Алонсо...

От началото на годината пилотите на McLaren имат записани общо 203 обиколки, което е пет пъти по-малко от постижението на колегите им от Mercedes.

Дори и последният тест да мине по ноти за McLaren, тимът ще замине за Мелбърн все още недостатъчно подготвен.

И в същото време двамата пилоти на тима Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън са уверени, че щом техническите проблеми от взаимодействието на McLaren с Honda бъдат изчистени, то тимът веднага ще скочи сред лидерите.

Може би има нещо, свързано с МР4-30, с което в McLaren са наясно, но за всички останали то все още е тайна?

Ще стане ли Ferrari новият №2?

Възраждането на Скудерията е факт – най-бързи обиколки, надежден автомобил, променена атмосфера в бокса, дори Кими Райконен се усмихва.

В края на 2014 Ferrari изоставаше с 2 секунди на обиколка от Mercedes. Първата цел на тима беше да стопи тази разлика наполовина.

Очакваше се колата на Mercedes да е по-бърза с половин секунда в сравнение с миналата година, така че задачата на италианците не изглеждаше лесна.

Но с появата си SF15-T опроверга критиците и започна да върти бързи обиколки.

В първия ден в Барселона Кими Райконен постигна 1.25,167 минути за обиколка – с това време финландецът нямаше да е да на полпозишън за Гран при на Испания през миналата година, но постижението му е с 2 секунди по-добро от най-бързата обиколка на Ferrari по време на състезателния уикенд през май.

Кими караше със средно твърдите гуми, но в следващите дни се видя, че SF15-T не харесва толкова много меките смески на Pirelli, което може да се окаже неприятен проблем за пилотите. Който обаче ще бъде бързо решен.

Никой не очаква, че Ferrari ще оглави класирането в Мелбърн, новата кола на италианците най-вероятно ще е на поне половин секунда зад болидите на Mercedes в рамките на една обиколка.

Но в сравнение с миналата година това е огромен прогрес.

Дали Renault отново дърпа Red Bull назад?

Във Формула 1 всяка една дума има сериозно значение, което рядко се проявява на първо четене. Пример: шефът на Red Bull Кристиан Хорнър обясни, че най-вероятно Renault ще запази „жетоните” си за промени по двигателя за един по-късен етап на сезона.

И анализаторите веднага обявиха, че в Renault Sport F1 пак са се издънили – не толкова грандиозно колкото миналата година, но все пак продължават да изостават. И все пак, има и окуражаващи знаци – с меките сликове Дениъл Рикардо оглави класирането във втория ден в Барселона.

Но това не е достатъчно – Люис Хамилтън кара със средно твърдите гуми, за които се смята, че са с 1 секунда по-бавни от меките и успя да се доближи на по-малко от половин секунда от Рикардо. Което означава, че RB11 трябва да стане още по-бърз, а моторът на Renault – по-мощен и надежден.

Всичко това, естествено, са спекулации и предположения.

Но предстоящите четири тестови дни в Барселона ще са много интересни, тъй като предстои да видим демонстрация на това, което ще очакваме от пилотите и отборите на старта на сезона в средата на март в Австралия.

И може би най-накрая ще получим представа за реалните разлики между новите болиди. А и да се надяваме, че най-после на бял свят ще се появи и новата кола на Force India.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията