Mercedes на върха, надежда за McLaren

Розберг разби надеждите на съперниците на Mercedes

Sportinglife
Sportinglife 11:00 ч., 28 Фер 2015
0
546
Getty Images

Във втория ден от тестовете на пистата „Каталуня” край Барселона McLaren-Honda записа най-доброто си представяне от началото на 2015 година насам, но усилията на британския тим бяха засенчени от завръщането на върха на световните шампиони от Mercedes.

Първо, Дженсън Бътън записа 100 обиколки за един ден – досега тимът беше записал два пъти по толкова за девет тестови дни. И второ, бившият световен шампион се класира пети, на 2,798 секунди от Нико Розберг, въпреки че караше по програма, която беше за издръжливост, а не за скорост.

Класиране във втория ден от тестовете в Барселона

Mercedes 1.22,792 мин.
Williams 1.23,995
Sauber 1.24,071
Ferrari 1.25,339
McLaren 1.25,590
Lotus 1.26,705
Toro Rosso 1.26,766
Red Bull 1.26,965
Force India 1.29,866

Розберг обаче записа 1.22,792 минути в най-добрата си обиколка и с лекота разби надеждите на съперниците на Mercedes, че може да се опитат да притеснят световните шампиони. Защото отделните елементи на това постижение подсказват сериозно превъзходство на Mercedes.

Вчера Розберг дръпна с над 1,2 секунди пред колоната преследвачи, водена от Валтери Ботас с Williams и Фелипе Насър със Sauber. Но по-важното е, че тази обиколки на Нико беше с 0,7 секунди по-добра от тура на Фелипе Маса от четвъртък, който го изстреля на първа позиция за тестовете от началото на 2015 година.

Интересното е, че това е първата бърза обиколка на пилот на Mercedes с меките сликове от началото на тестовете. Досега другите тимове ги използваха активно, включително и супер меките гуми, за бързи обиколки, а световните шампиони работеха основно със средно твърдите.

Вчерашната програма на Mercedes потвърди очакванията, че най-голямото предимство на тима ще е в състезателни условия – при симулациите на състезание от тимовете се видя, че шампионите имат сериозно предимство при работата с различните типове гуми и на практика няма стинтове, в които да бъдат догонени.

„Ясно ни е, че новата ни кола е добра, но другите тимове също записват добри резултати, така че трябва да продължим да работим”, обясни Розберг.

Времената на Нико и световния шампион Люис Хамилтън, сравнени със симулациите на състезание, направени от пилотите на Red Bull и Williams показват, че авансът на световните шампиони е средно 0,8 секунди на обиколка.

Ако се върнем на McLaren ще установим, че денят за Бътън завърши на пистата, където колата му спря след повреда, но в тима събраха огромно количество информация за тези 100 обиколки.

Новият мотор на Honda създава сериозни проблеми на тима с постоянните си повреди, но Бътън обясни, че може би най-после нещата тръгват в правилната посока. Лошото е, че до началото на сезона в Мелбърн в средата на март остават само два тестови дни – днес и утре.

Вчера най-после дебютира и новата кола на Force India – VJM08, с която Нико Хюлкенберг записа 77 обиколки – германецът излезе на пистата малко преди края на сутрешната сесия, спука гума, но след това кара без проблеми и обясни, че новият болид е „невероятно надежден”.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията