Какво търси Рон Денис в Дания?

Развитието на датската връзка във Формула 1 тепърва предстои

Sportinglife
Sportinglife 10:50 ч., 02 Дек 2014
0
282
Getty Images

Краят на годината се оказа натоварено време за шефа на McLaren Рон Денис. Ако слуховете за последните му пътувания са верни, то Рон води усилени преговори с потенциални инвеститори, тъй като иска да откупи 26% от McLaren Group.

В момента разпределението на акциите в компанията е следното: 50% са на Mumtalakat Holding – инвестиционната компания на Кралство Бахрейн, 25% са притежание на TAG Group – компанията на семейство Ойех, а останалите акции са на Рон Денис.

Пред януари Денис си върна мениджърския контрол над компанията срещу ангажимента да събере достатъчно пари, за да си осигури контролния пакет акции в McLaren Group.

Вече се появи информация, че Денис планира да купи 25% от дела на Mumtalakat и 12,5% от акциите на TAG.

Ако това се окаже истина, накрая на операцията Денис ще притежава 62,5% от McLaren Group. Проблемът е, че става въпрос за много голяма компания – акциите ще струват много пари и освен това се предполага, че Денис трябва да събере парите до определен срок, за да има сделка.

Естествено, тази оценка няма да бъде потвърдена официално, но се предполага, че McLaren Group е оценена на 800 милиона долара, което означава, че Денис трябва да събере поне 300 милиона долара, за да осъществи сделката.

Дългосрочният план за развитието на McLaren включва излизане на борсата.

Денис заяви това през 2011 и прогнозира, че може да се случи около 2016 година, така че това сега би му помогнало да намери инвеститори, които да подкрепят акцията му.

И веднага се връщаме към тима на McLaren във Формула 1, където остава да виси една голяма въпросителна – кой ще партнира на Фернандо Алонсо догодина (въпреки че испанецът все още не е потвърден официално от Уокинг).

Изборът е измежду Дженсън Бътън, Кевин Магнусен и Щофел Вандоорн.

Всеки от тях носи със себе си плюсове и минуси, но да видим какво казват слуховете за това кого биха подкрепили спонсорите.

Наскоро се появи информация, че Telefonica може да стане спонсор на McLaren – връзката с Алонсо е очевадна, като това най-вероятно ще стане чрез поделението на гиганта за мобилна телефония Movistar. А отделно от това, в края на ноември Денис се появи в Дания.

Според непотвърдена информация, Денис е ходил там, за да преговаря с Андерс Холш Повлсен.

Повлсен е собственик на модната империя Bestseller, оценена на 4,8 милиарда долара, а дрехите и стоките на компанията се продават в цял свят под 11 различни марки.

Андерс Повлсен подкрепя Магнусен от няколко години чрез марката си за дрехи Jack&Jones и освен това вече е спонсор на McLaren с друга своя марка – asos.com.

Но това е само върхът на начинанията на Денис в Дания.

В страната са базирани няколко огромни компании, които биха могли или вече се рекламират в моторните спортове.

Става въпрос за транспортния конгломерат A.P. Moller – Maersk Group, фармацевтичната компания Novo Nordisk, която в Щатите рекламира в различни автомобилни състезания новите си лекарства за лечение на диабет, а към това прибавяме Danske Bank и бирения гигант Carlsberg.

Налице са и отделни предприемачи, които имат интерес да спонсорират автомобилни състезания.

Пример за това е Киелд Кирк Кристиансен, който е оценен на 10,6 милиарда долара, основно заради това, че притежава империята Lego. Кристиансен се появи в падока на „Монца” тази година, а Lego редовно организира пазарни акции и промоции с Ferrari и Shell.

Денис вече на няколко пъти заявява, че би искал участието на Кевин Магнусен във Формула 1 да бъде подкрепено от датски компании. Това веднага доведе до положителна реакция от страна на Ларс Кристенсен, главен изпълнителен директор на инвестиционната банка Saxo, но все още няма реален резултат.

И накрая, още една връзка, която може и да не се докаже, за посещението на Денис в Дания.

Във вестник Herning Folkeblad се появи информация, че е сформирана работна група, която ще се срещне с боса на Формула 1 Бърни Екълстоун, за да обсъди възможността да се организира Гран при на Дания през 2018.

Лице и говорител на групата е политикът Хелге Сандел, който до февруари 2010 беше министър на науката в датското правителство. Предполага се, че срещата с Бърни ще е през януари. Сандер потвърди кандидатурата на Дания за старт от Формула 1, но заяви, че не се е срещал с Денис.

Развитието на датската връзка във Формула 1 обаче тепърва предстои.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията