Има ли Алонсо шансове за трета титла?
Трябва да е в подходящия отбор в подходящото време
Дали Фернандо Алонсо ще спечели друга световна титла във Формула 1? От гледната точка на пилот, мисля че, да. Просто трябва да е в подходящия отбор в подходящото време.
Но сега McLaren-Honda записа най-лошия старт на сезона в историята на британския тим. Две състезания, две най-слаби представяния в квалификациите, без точки и все още нито един от пилотите на McLaren не е успял да стигне до финала. Едва ли някой е очаквал такова възраждане на партньорството с Honda, най-малко пък Алонсо.
В Малайзия тимът показа прогрес, но до нивото, на което пилотите на McLaren ще могат да се борят с колегите си от Mercedes, Ferrari и Williams има още много път. Алонсо иска бърз прогрес, тъй като той е наясно, че шансовете да се бориш за световната титла не идват всеки ден.
Всеки пилот, който кара кола, която не е достатъчно добра и бърза, дори и да знае, че той притежава качествата да печели, това, че не го прави, му действа много зле. Това е сериозен проблем да запазиш концентрация и винаги да си положително настроен.
Това състояние започва да подяжда мотивацията ти и вече сме видели доста такива пилоти, които в един момент започват да се отдалечават от лимита на възможностите си и сякаш губят посоката. Когато не вярваш, че всички и всичко в тима може да се представят на твоето ниво, тогава положението е доста трудно.
Ако обаче във Формула 1 има пилот, който притежава характер да се справи с всичко това, то той е Фернандо Алонсо. И той се намира в това положение от доста време – откакто спечели двете си световни титли с Renault през 2005 и 2006 година.
Фернандо е вече на 33 и не може да си позволи да изчака още две или три години съвместната работа на McLaren и Honda да набере скорост. Оттук се поражда сериозно вътрешно напрежение, което може да се яви причината за провала на испанеца.
А и след победата на Себастиан Фетел в Малайзия – пилотът, който наследи Алонсо във Ferrari, то можем спокойно да предположим, че испанецът вече съжалява, че напусна Маранело.
Фернандо и Ferrari бяха идеалната двойка – Алонсо разбира отлично италианската психика и подход към Формула 1, но въпреки това не успяха да стигнат до световната титла. Алонсо стигна до подножието на върха, направи няколко запомнящи се състезания, но не успя да вземе тази дълго преследвана трета световна титла.
Затова и най-вероятно той реши, че в близко бъдеще няма да има шанс за титлата със Скудерията и реши да напусне.
Ако искате сериозно да се борите за световна титла в модерния автомобилен спорт, не само във Формула 1, то трябва да карате за заводски отбор. Така че възможностите за това не са много.
Honda е автомобилен производител с огромни успехи във Формула 1, комбинацията с McLaren носи магически заряд и това означаваше, че изборът на Фернандо да се завърне при Рон Денис е повече от оправдан. Със сигурност, Алонсо не е очаквал толкова трудно начало на съвместната работа, но и в това има позитиви.
В Малайзия първата обиколка на Алонсо с втория му комплект гуми в свободната тренировка беше истинска сензация. Той записа първо време в сесията с тези гуми и беше с 0,2 секунди по-бърз от съотборника си Дженсън Бътън. Преходът от болничния престой в Барселона със сътресение на мозъка до максималната атака, която видяхме в Малайзия ми подсказва, че Фернандо все още притежава това, което е необходимо, за да спечелиш световната титла във Формула 1.
Другото важно нещо от Малайзия, на което малцина обърнаха внимание беше броят на обиколките, навъртени от Алонсо и Бътън в тренировките. На „Сепанг” те стигнаха общо до 104 тура,а в Австралия Бътън и Кевин Магнусен записаха общо 53. Двойно по-добър резултат.
В подготовката си за състезанието в Малайзия McLaren на практика се изравни с другите тимове и това също беше важно постижение. Сега пилотите и тимът имат нужда от развитие на шасито, по-мощен и надежден мотор и ще са готови да се отблъснат от дъното на стартовата решетка, за да тръгнат напред.
Следващата стъпка е Бътън и Алонсо да стигнат до финала в Китай. Това ще е добър резултат.
-
Секс, пиячка и Формула 1 - историята на великия Джеймс Хънт
0 - 0
-
Гран при на Австралия слага началото на най-дългия сезон в историята на Формула 1
0 -
Алонсо: Можех да сменя Хамилтън в Mercedes
0 -
Сезон 2016 във Формула 1 стартира днес в Барселона
0 -
Формула 1 има нужда от повече претенденти за титлата
0
0 коментара