Малките войни на Фернандо Алонсо
Фернандо vs италианските медии
За първи път от началото на сезона двукратният световен шампион Фернандо Алонсо успя да завърши състезание – вчера той финишира 12-и в Гран при на Китай, на 1 обиколка от победителя – някогашният му съотборник в McLaren Люис Хамилтън.
Възраждането на славната комбинация McLaren-Honda върви много по-трудно от очакваното – новият мотор на японците постоянно дефектира, има по-ниска мощност от другите двигатели и целта пред Алонсо и Бътън в Шанхай беше да стигнат до финала.
Преди това в събота се надяваха да излязат от първата част на квалификацията, но не успяха да го направят.
Алонсо и Бътън обаче не губят надежда и изявите им пред медиите са образец за оптимизъм и вяра в по-доброто бъдеще.
Но испанецът не е забравил тези, с които по една или друга причина е имал търкания в предишните сезони. И ако по отношение на McLaren и Рон Денис всичко лошо е вече забравено или поне не присъства като тема, другите не могат да се похвалят с нещо подобно.
Състезателният уикенд за Гран при на Китай даде няколко идеални примера за това.
Още от четвъртък между Фернандо и представителите на италианските медии започнаха да прехвърчат искри и първият удар дойде от страта на Sky Italia – представител на телевизията публикува остър пост срещу Алонсо в Twitter.
Реакцията на испанеца беше мълниеносна – Алонсо отказа да говори пред репортерите на италианската телевизия, което доведе до официално извинение от страна на Sky Italia. И тук става въпрос само за дребните конфликти в Шанхай.
Президентът на Mercedes Ники Лауда, който също като Алонсо има минало на пилот на Ferrari критикува остро испанеца, а мнението му е показателно за това дали изобщо Фернандо е имал реални шансове да замести Люис Хамилтън в тима. Лауда се изяви пред италианския вестник La Repubblica и обясненията му няма как да бъдат приети добре в лагера на Фернандо.
„Алонсо е егоист, зависи от настроенията си и твърде често излъчва негативизъм – обясни Лауда, като поясни, че отношението на Фернандо се е отразило зле на представянето на Ferrari. – Как може да бъде подобрен духът на един отбор, ако пилотът открито говори срещу тима, при това при всяка възможност? А и да не пропускаме, че тук става въпрос за италиански тим.”
Лауда допълни, че 33-годишният Алонсо сигурно съжалява, че е разрушил отношенията си с Ferrari и е приел да се хвърли в „пропастта” с McLaren.
Фернандо обаче не се уморява да повтаря, че не съжалява, че е напуснал Ferrari и би сторил това само ако наследникът му в Маранело Себастиан Фетел спечели световната титла. Защото Алонсо има три вицешампионски титли с болиди на Ferrari и каза, че му е омръзнало да е втори в класирането, затова е напуснал, за да има шанс да е отново световен шампион.
И след квалификацията в Шанхай, където зад Фернандо се оказаха само пилотите на опашкаря Manor, Алонсо не пропусна да нанесе един важен удар на Фетел, който също се оказа в хора на тези, които злорадстват заради трудностите на испанеца и McLaren.
„Един ден ние ще сме отново в челото – обясни Алонсо без да посочва имена, но на всички беше ясно за кого точно говори. – Тези, които се радват на нашите неуспехи останаха на трето място в квалификацията, на 1 секунда зад първия. Да, те печелят срещу мен, но не могат да бият Mercedes, а това е моята цел и в крайна сметка аз ще я постигна.”
Трети в квалификацията в Шанхай остана точно Фетел, на малко над 0,9 секунди от времето на Люис Хамилтън.
„В началото на сезона колата ни беше на 5 секунди на обиколка от времената на Mercedes – поясни Алонсо. – След това намалихме разликата на 3 секунди, след това на 2,5, а в квалификацията бяхме на 1,7 секунди от времената на Хамилтън и Фетел. Всеки ден решаваме по някой от проблемите, с които се борим и подобряваме представянето си. На мен този процес ми харесва, интересно е, но и трудно. Смятам, че след два месеца ще можем да се гордеем с постиженията си. Битката продължава и никой от нас няма намерение да се отказва.”
Петте сезона в Маранело и трудното начало на работата с McLaren не са успели да пречупят Алонсо, а само да засилят глада му за успехи. Което означава, че когато McLaren се върне в челото настоящите лидери на колоната ще срещнат един изключително бърз и опасен съперник, който преследва третата си световна титла. И знае как да стигне до нея, след като е стартирал от дъното на стартовата решетка.
-
Секс, пиячка и Формула 1 - историята на великия Джеймс Хънт
0 - 0
-
Гран при на Австралия слага началото на най-дългия сезон в историята на Формула 1
0 -
Алонсо: Можех да сменя Хамилтън в Mercedes
0 -
Сезон 2016 във Формула 1 стартира днес в Барселона
0 -
Формула 1 има нужда от повече претенденти за титлата
0
0 коментара