Mercedes: Идеите на Макс Мозли са интересни

Тото Волф най-после обясни колко струват моторите във Формула 1

Sportinglife
Sportinglife 08:15 ч., 17 Юли 2015
0
276
GETTY IMAGES

Шефът на тима на Mercedes във Формула 1 Тото Волф подкрепи идеите на бившия президент на ФИА Макс Мозли за въвеждане на таван на бюджетите в световния шампионат и налагането на по-свободни технически правила.

Мозли предупреди миналата седмица чрез своя статия във вестник Telegraph, че Формула 1 се отправя към „сериозна криза” и изходът от нея ще е решаването на някои от проблемите, пред които е изправен спортът.

Според Мозли, най-важното нещо е да се намали разликата в разходите на големите и малките тимове. Тази ситуация обаче няма как да бъде решена според настоящите правила и структура на спорта, въпреки че някои от тимовете са заплашени да не изкарат до края на годината заради постоянната финансова криза, в която се намират.

За 2014 година отборите са получили като награден фонд в размер на 718 милиона евро, като 46% от тези пари са отишли за Ferrari, McLaren и Red Bull – най-важните отбори в шампионата според Бърни Екълстоун. Отделно от това, заради заслугите си към Формула 1, Ferrari получава и допълнително плащане в размер на 93 милиона евро, което е договорено допълнително.

Мозли предложи въвеждането на таван на бюджетите във Формула 1 в размер на 100 милиона евро и освобождаване на техническите правила в рамките на тази сума.

„Това много бързо ще повиши конкуренцията в шампионата и състезанията ще станат по-интересни”, обясни бившият президент на ФИА.

„Мисля, че идеите на Макс са интересни – заяви Волф пред списание Forbes. – Ако искаме да наложим таван на бюджетите, то по-либералните технически правила са правилният път. Това наистина е интересно предложение.

„Дяволът обаче се крие в детайлите – допълни Волф. – Въпросът е как ще се прокарат тези промени при настоящата структура на управление на Формула 1, тъй като за тях ще е нужна много сериозна подкрепа.”

Въпреки огромните си разходи във Формула 1, Mercedes не е на загуба от участието си в световния шампионат, основно благодарение на бизнес модела, наложен от Волф.

„85% от нашите разходи се покриват от приходите, които има тимът – появи Тото. – Почти сме на нула или записваме малки загуби, които след това покриваме.”

Волф побърза да опровергае и информацията за разходите на отборите за двигатели, тъй като тимовете постоянно се оплакват, че новите турбо мотори са много скъпи и производителите им са прехвърлили на тях огромна част от разходите за създаването и развитието им.

„Цената на предишните мотори беше някъде между 10 и 14 милиона евро на сезон – обясни шефът на Mercedes. – Цената на нашите мотори беше около 14 милиона евро, сега тази цена е около 16,5 милиона евро.

„Не знам откъде се появиха тези информации за изключително скъпи двигатели. Ако погледнем цялостно пазара на двигатели във Формула 1, то става въпрос за цени между 15 и 17 милиона долара на сезон – това е с 15-20 % повече от парите за предишните двигатели, а тук говорим за съвсем нови технологии – двигатели с турбо, с две хибридни системи.

„Не знам откъде идват другите цифри, които просто не са верни.”

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията