Какво научихме от Гран при на Унгария
Някои интересни неща преди лятната пауза във Формула 1
Второ поредно оспорвано и интересно състезание – това беше Гран при на Унгария – състезанието, което успя да засенчи страхотната битка на „Силвърстоун” от началото на месеца.
Себастиан Фетел взе втората си победа за годината, а пилотите на Mercedes записаха най-лошото си представяне за сезона. И въпреки всичко, промени в статуквото няма.
Какви са изводите, които можем да направим от надпреварата край Будапеща?
Състезанието, посветено на Бианки, беше страхотно
Формула 1 почете с минута мълчание Жул Бианки, а състезанието, което беше посветено на французина едва ли е оставило недоволни фенове.
Фетел посвети победата си на Жул, а тя се оказа много важна - №41, с нея Себ се изравни с легендата Айртон Сена.
Това е Формула 1 от най-висока класа
Забравете оплакванията от новите правила, тихите мотори, гумите, жегата и т.н. Формула 1 може да бъде страхотен спорт и на „Силвърстоун” и в Будапеща видяхме това.
Битката в последните обиколки беше вълнуваща, а въпреки липсата на дъжд и многото наказания пилотите караха със сърце и допускаха много грешки, което направи надбягването още по-интересно.
Фетел се завърна
Във второ поредно състезание Фетел демонстрира, че той и екипът му се справят отлично в трудни ситуации. А тук с доброто темпо на SF15-T и проблемите на преследвачите му, включително и Райконен, нещата се получиха още по-добре.
Но никой не може да отнеме на Себ заслугата за мълниеносния старт, който той направи и успя да изненада двамата пилоти на Mercedes, които не успяха да му противодействат.
Лош късмет за другия пилот
Кими Райконен преживява серия, подобна на тази на Марк Уебър преди време в Red Bull. Себастиан Фетел върви напред, а неговият съотборник, който обикновено успява да поддържа темпото му и има шанс да го притисне към края, получава повреда и отпада от състезанието.
Последната двойна победа на Скудерията беше преди почти пет години, така че тази пропусната възможност ще преследва Маурицио Аривабене.
В Mercedes усещат жегата?
Преди и след катастрофата на Нико Хюлкенберг, Нико Розберг и Люис Хамилтън нямаха нужното темпо, за да гонят Фетел. Подобно на Малайзия, високата температура на асфалта се отрази добре на работата на шасито на Ferrari с гумите и това се видя ясно вчера, въпреки че не беше толкова горещо колкото в петък и събота.
С оглед на стартовете, които предстоят, в Сингапур и Абу Даби можем да очакваме още жега за Mercedes, която ще работи в полза на Ferrari.
Но жегата не обяснява всичко
В последните две състезания пилотите на Mercedes имат проблеми на старта, а със завръщането на стартовете без помощ от бокса за „Спа”, положението може да стане още по-сериозно.
От друга страна, Хамилтън допусна поредица от нетипични за него грешки и това нямаше как да не го прати назад.
Агресията на Рикардо и Квят
Дениъл Рикардо обясни след финала, че няма намерение да променя стила си на пилотиране, колкото и това да не се харесва на съперниците му.
Повод за това стана оплакването на Нико Розберг за удара между двамата, а германецът обясни, че „завоят е бил негов”. Чарли Уайтинг не беше на това мнение и спорът приключи.
Дениъл показва, че в момента е на по-високо ниво от Red Bull и определено не беше щастлив след финала, тъй като беше победен от уж по-бавния му съотборник Даниил Квят.
Крачка напред за McLaren
24 часа след упражнението на Алонсо в бутането на повредения му болид към бокса, той пресече финала на състезанието на пето място, след като се възползва от проблемите на Mercedes, Williams, Lotus и Force India.
„Петото място е невероятно постижение, тъй като в момента не сме особено конкурентни”, обясни испанецът.
Залезът на Lotus?
Пастор Малдонадо получи три наказания за 69 обиколки, а Lotus преживя срама да получи в последния момент гумите за петъчните свободни тренировки – естествено, заради закъсняло плащане.
Ромен Грожан иска яснота за бъдещето на тима и пари за развитието на колата, а Renault потвърди, че преговаря за закупуването на отбора. Така че, може би сме съвсем близо до края на престоя на Жерар Лопес и Genii във Формула 1.
0 коментара