Макс Верстапен е като Фетел и Белоф
Младият холандец ще кара шофьорски курс през август
Шефът на втория отбор на Red Bull във Формула 1 – Toro Rosso, Франц Тост сравни дебютанта на тима Макс Верстапен с 4-кратния световен шампион Себастиан Фетел и легендарния германски пилот Щефан Белоф, загинал през 1985 година.
„Има много паралели между Фетел и Белоф от една страна и Макс, от друга – обясни Тост пред вестник Bild am Sonntag. – Макс има сходен начин на мислене, работи по подобен начин и има концентрацията на Себастиан.
„Истината е обаче, че Макс прилича повече на Щефан Белоф – той не зачита авторитетите, но го прави без да е арогантен. Наистина талантливите пилоти притежават този тънък усет за правилно и неправилно.”
През първата половина на 80-те години Белоф е изгряващата звезда на германския автомобилен спорт и специалистите очакват от талантливия младок сериозен пробив във Формула 1. Щефан обаче загива в състезанието от Световния шампионат за издръжливост (WEC) „1000 километра на „Спа” през 1985 година.
Белоф е носител на рекорда на най-бързата обиколка в историята на Северната дъга на „Нюрбургринг”, записана през 1983 година с прототип Porsche 956.
На следващата година, през 1984, Белоф печели световната титла в WEC като пилот на заводския тим на Porsche.
Верстапен на няколко пъти обясни, че се притеснява от подобни сравнения, тъй като все още е на 17 години и това е едва първият му сезон във Формула 1.
В лятната пауза на Формула 1 Макс ще взима уроци по шофиране, тъй като по-късно тази година ще се яви на шофьорски изпит.
Той вече се справи с теоретичната част, сега трябва да покаже, че е наясно с пътните знаци, паркирането и всички други елементи, които изграждат ежедневието на милионите обикновени шофьори.
Преди да поеме към Белгия, където ще учи и за изпитите си в училище, тъй като Макс призна, че е закъсал с оценките заради натоварената програма във Формула 1, Верстапен участва в „деня за снимки” на Toro Rosso на италианската писта „Имола”.
ФИА дава възможност на тимовете да проведат два дни за снимки и видео клипове, като в тях пробегът на състезателната кола не трябва да надвишава 100 километра.
На „Имола” Макс е тренирал т.нар. „самостоятелни стартове”, правилото, за които влиза в сила за Гран при на „Белгия” в края на август.
От състезанието на „Спа” ФИА забрани помощта от бокса към пилотите по време на стартиране и те ще трябва да се справят сами с капризните съединители на болидите, което означава, че рискът да видим забавени тръгвания и дори угаснали коли на стартовата решетка става доста по-голям.
0 коментара