Adidas и Юнайтед – сватбата на века
750 милиона лири за 10 години, клаузи за трофеи, но и за изпадане
Манчестър Юнайтед счупи оковите на договора си с Nike и вече е облечен от глава до пети в Adidas.
Това стана възможно след сделката на века във футбола, която наистина чупи рамките на въображението, какъвто е и слоганът на представянето на екипите от Юнайтед – „Да счупиш очакванията”.
Built to break expectations. The 2015/16 Manchester United home jersey. #BeTheDifference
https://t.co/mUuIpdSrd0
— Manchester United (@ManUtd) July 31, 2015
Контрактът е за 10 години и ще носи на Юнайтед по 75 милиона лири на сезон.
Но при класиране в Шампионската лига в три поредни сезона, считано от започващия тази седмица, сумата ще нарасне с 4 милиона лири на година.
При спечелване на трофей, бонусът е 1,5 милиона лири.
При изпадане на Юнайтед от Висшата лига, клауза в контракта позволява на Adidas да прекрати взаимоотношенията си с клуба, но с 12-месечно предизвестие.
Най-сериозната клауза, която наистина може да притесни Юнайтед, е относно класирането в Шампионската лига.
Ако в два поредни сезона отборът не е в топ 4, сделката автоматично се намалява с 30 % на сезон. Тоест – вместо 75 милиона лири, Юнайтед ще получи в банковата си сметка около 50 милиона...
Детайлите продължават да изникват, като особено интересна е клаузата, разкрита тези дни в Германия.
Юнайтед изрично е настоял за нея – ако Adidas влезе в преговори с Манчестър Сити или Ливърпул (двата големи съперника за феновете), клубът от „Олд Трафорд” да бъде известен за това.
Немският гигант вече пресмята и приходите. Планира се да продаде стоки с двата символа – на Adidas и на Юнайтед, за около 1,5 милиарда евро в периода на договора.
Вероятно всъщност ще са много повече, но това е проектираният минимум.
В Берлин се обсъжда и ролята на трансфера на Бастиан Швайнщайгер, сторил се странен на всички в Мюнхен, а и немалко хора в Манчестър.
Реалностите са такива – Швайни е лицето на Adidas за Германия, а и за Европа. Играчът – символ на Байерн и националния тим на Германия. Но вече е на 31, минал най-високата точка в спортно-техническата си кариера.
Но е великолепен първи избор за фасада на агресивната кампания за старт на сътрудничеството.
В нея няколко „червени дяволи”, водени от Бастиан, разбиваха с вилите си стъкло и плат, за да „пробият очакванията” – сюжет от видеото при промотирането на новите екипи на Юнайтед.
Сделката е умопомрачителна, като се сетим, че досега рекордната такава за екипировка бе на Реал Мадрид, пак с Adidas, но само за около 37 милиона лири на сезон.
Най-големите договори за екипи
Манчестър Юнайтед с Adidas - 94 млн. евро годишно
Реал с Adidas - 39 млн.
Арсенал с Puma - 38
Барселона с Nike - 34
Челси с Adidas - 33
Ливърпул с New Balance - 31
Ювентус с Adidas - 29
Милан с Adidas - 27
Байерн с Adidas - 26
Интер с Nike - 18
Тя поставя клуба в изключително изгодна позиция и на трансферния пазар, където Юнайтед има още по-голяма сила да извади солидни суми за водещи играчи.
Няма да е чудно да усетим тази мощ още това лято, тъй като въпреки похарчените 90 милиона за нови, все още няма голям удар.
Бейл? Защо не – та той е лицето на Adidas за Великобритания... Най-малко по тази причина, сделката за уелсеца изглежда още един „перфектен брак”.
А кой ще е следващият?
Може би Меси – ден след представянето на новия екип на Юнайтед, Лео се разхождаше по покривите на сградите в Барселона и вкарваше голове във виртуални врати – в ново видео на Adidas...
0 коментара