Болидите на Lotus може да останат на „Спа”

Нови проблеми за закъсалия финансово тим

Sportinglife
Sportinglife 10:25 ч., 22 Авг 2015
0
704
Getty Images

Гран при на Белгия донесе поредната юридическа битка на намиращия се в хронична финансова криза тим на Lotus – този път заплахата е болидите на отбора да бъдат прибрани от съдия-изпълнител заради неуредени отношения с бившия резервен пилот Шарл Пик.

Преди лятната пауза тимът изпадна в неудобна ситуация в Германия – заради забавени плащания Pirelli задържа гумите на Lotus за петъчните свободни тренировки и пилотите на тима пропуснаха първата сесия.

Това също породи проблеми защото Джолиън Палмър си беше платил да кара в тази тренировка, но не се получи.

Сега Пик е този, който ще тормози адвокатите на Lotus, а тимът на Жерар Лопес се превръща в символ на некоректността и финансовите проблеми в съвременната Формула 1.

Пик подписа с Lotus в началото на миналата година като резервен пилот и беше освободен в края на сезона.

Но 25-годишният французин даде Lotus под съд, като твърди, че в договора му е имало фиксирано количество тестови и тренировъчни дни, в които той е трябвало да кара колата на отбора Е22, но това не се е случило.

Миналата година Lotus ползваше проблематичния турбо двигател на Renault и особено в началото на сезона колите на отбора често престояваха в бокса заради повреди. Когато нещата се стабилизираха шефовете на отбора решиха да осигурят максимално време зад волана на титулярите Ромен Грожан и Пастор Малдонадо и така ангажиментите към резервните пилоти бяха зачеркнати.

Вчера Пик обяви, че се е сдобил със съдебна заповед, с която се забранява болидите и оборудването на тима да напуснат „Спа” в края на състезателния уикенд за Гран при на Белгия.

Адвокатите на двете страни вече обсъждат случая, а основният акционер в тима Жерар Лопес заяви пред списание Autosport, че е уверен, че проблемът ще бъде решен преди старта на състезанието утре.

„Проблемът ще бъде решен, при това по изгоден за всички начин – обясни Лопес. – Наясно сме, че има разлика между дните, в които Пик кара и дните, в които трябваше да кара. Но ще намерим решение и смятам, че ще можем да си тръгнем от „Спа” заедно с колите ни. Няма как те да останат тук.”

В четвъртък вечерта тимът остави трима човека да „пазят” болидите в боксовете: тим мениджърът, техническият директор и координаторът на отбора. А до 23 часа местно време целият екип на отбора трябва да е напуснал боксовете. Затова вчера шефовете на тима трябваше да обясняват присъствието на хора в бокса след разрешеното време, но в крайна сметка стюардите приеха тезата, че тримата не са работили по болидите, а само са ги пазили.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията