В Lotus свършиха парите

Колите на тима може и да не излязат на „Монца”

Sportinglife
Sportinglife 15:10 ч., 04 Сеп 2015
0
661
GETTY IMAGES

Закъсалият финансов тим от Формула 1 Lotus сякаш е близо до спасението – автомобилният гигант Renault планира да се върне в световния шампионат като конструктори за целта ще си вземе обратно отбора, който навремето продаде на Жерар Лопес.

При това, офертата на Renault е повече от щедра – 57,5 милиона евро за 60% от тима, Лопес запазва 30% за себе си и остава в ролята на съветник.

Повече от добро предложение за собственика на Genii, който е на път да остави след себе си финансов хаос, тим с опустошен бюджет и няколко срамни сцени, които направиха Lotus за смях в цял свят.

Първите големи проблеми се появиха още през 2012-2013, когато стана ясно, че Lotus упорито бави заплатата на голямата си звезда Кими Райконен, след това дойдоха срещите на Лопес с Бърни Екълстоун с поредица искания за предсрочно изплащане на парите от търговските права и т.н, а този сезон казусите вече стават трагикомични – в Унгария Pirelli задържа почти до началото на първата свободна тренировка гумите на тима, защото Lotus не си беше платил сметката за сликовете, после в Белгия полицията арестува колите и оборудването на тима заради неуредени сметки и дело на Шарл Пик срещу тима, а освен това Бърни Екълстоун трябваше да се бръкне с 1,5 милион лири, за да получат служителите на Lotus заплатите си.

Всичко това се случва при впечатляващо мълчание от страна на Lotus и Renault, Жерар Лопес се крие от медиите, а близкото бъдеще на тима изглежда повече от мрачно. Отборът пристигна на „Монца, с което първата въпросителна за този уикенд отпадна, но това съвсем не означава, че пилотите на тима ще излязат на пистата – както за квалификацията, така и за състезанието утре.

Естествено, част от проблемите трябва да се търсят у спонсора на пилота на Lotus Пастор Малдонадо. Венецуелската петролна компания PDVSA трябваше да плати над 40 милиона евро в края на юли или началото на август по договора на Пастор с тима, а това са парите за участието на Малдонадо догодина във Формула 1.

Но във Венецуела са решили да изчакат с трансфера, тъй като няма гаранции, че ако Renault купи Lotus, Пастор ще запази мястото си. Въпреки, че от Renault на няколко пъти неофициално заявиха, че не виждат проблем Малдонадо да остане в отбора и за следващия сезон. След като тези пари не дойдоха, Lotus на практика спря да функционира и се наложи Бърни да се притече на помощ.

В същото време, днес се очаква, че в Лондон група кредитори на Lotus ще поискат от Върховния съд да наложи запор на имуществото на тима и полицията отново може да посети боксовете на Ромен Грожан и Пастор Малдонадо и да не ги пусне да излязат на пистата.

А според друг слух, колите на тима няма да излязат на трасето, тъй като им липсват някои части и компоненти, които не са доставени, тъй като в компанията, която ги изработва и доставя, им е писнало да си чакат парите от Лопес.

Дори и това да се окажат само слухове, от Lotus вече изтече информация, че ако сделката с Renault не се случи тази или следващата седмица, то тимът най-вероятно няма да има пари да пътува за Сингапур.

И не се знае каква ще е съдбата му оттам нататък. Тъжен край на присъствието на Жерар Лопес във Формула 1, а все пак това е тимът, с който Фернандо Алонсо спечели двете си световни титли през 2005 и 2006 година.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията