Не останаха свободни места във Формула 1

Евентуалното изтегляне на Red Bull ще направи ситуацията още по-интересна

Sportinglife
Sportinglife 10:45 ч., 04 Окт 2015
0
422
GETTY IMAGES

С потвърждението от страна на McLaren, че Дженсън Бътън остава в тима и за следващия сезон, разпределението на местата в големите отбори за 2016 на практика приключи.

И противно на всички очаквания, догодина ще е доста по-спокойно, поне що се отнася до трансферите на пилоти в сравнение с края на сезон 2014.

След очакваната новина за Бътън свободните места за следващия сезон в световния шампионат са едва 4 и всяко едно от тях ще струва скъпо.

Типичен пример за това е схемата, по която се движи развитието на Manor – британският опашкар се договори за двигатели на Mercedes, при това версия 2016 година и вече обяви, че отлага новата си кола за началото на следващия сезон плюс ще получава техническа помощ от Williams, а това означава поне трансмисия и окачване.

С други думи, Manor има всички шансове да се отлепи от дъното и да влезе в средата на класирането, ей така, за една зима. Което пък идва да каже, че двете места в тима стават изключително интересни за всички пилоти, които имат спонсорски бюджет, но все още не са си намерили място във Формула 1.

В крайна сметка, Manor се превръща в неофициалния втори отбор на Mercedes, което означава, че в там може да се озове DTM звездата на германците Паскал Верлен. Това ще донесе по-ниска цена на моторите на Manor и може би няколко спонсора, дошли на борда с Паскал.

В същото време вече е потвърдено, че Ромен Грожан напуска Lotus и ще оглави атаката на новия отбор Haas F1 през следващия сезон.

При американците всичко с парите е наред, Джийн Хаас си е направил добре сметката и ще разчита на технологичното сътрудничество с Ferrari. Както каза самият той: „Ще вземем от Скудерията всичко, което правилата разрешават”.

Ромен ще получава заплатата си редовно, а и ще кара с мотор на Ferrari и освен това ще получи сериозен шанс да се включи в играта за мястото на Кими Райконен в тима за 2017 година.

Но сега Lotus или пък Renault, както ще се казва скоро тимът трябва да му намери заместник. И изборът трябва да е изключително внимателен, защото ако шефовете вземат още един пилот като Пастор Малдонадо, Lotus/Renault просто ще катастрофира догодина, без значение колко пари ще налеят спонсорите на пилотите.

Все пак, засега французите, които скоро ще поемат шефските места н Енстоун, демонстрират разум и се очаква втората кола в тима да е за Жан-Ерик Верн, който е изключително бърз и надежден, но пък няма спонсори, които да платят, за да кара във Формула 1.

Много е вероятно съотборник на Грожан в Haas F1 догодина пък да е тестовият пилот на Ferrari Естебан Гутиерес. Хаас ще получи още нещо от Скудерията в замяна на този жест, а и в тима му ще дойдат мексикански спонсори.

И накрая, един интересен, но малко вероятен сценарий. Ако всички оплаквания и заплахи на Red Bull най-накрая се окажат истина и Дитрих Матешиц закрие двата си отбора във Формула 1, това ще извади на пазара четирима много интересни пилоти: Дениъл Рикардо, Даниил, Квят, Макс Верстапен и Карлос Сайнц. И четиримата са с огромен потенциал, като най-високоценен е Рикардо, който има най-много опит, както и три победи във Формула 1.

Интересното е, че ако това се случи, то шефовете на световния шампионат и големите отбори ще прибегнат до опцията да използват трети коли в състезанията догодина. Което ще доведе до още по-интересна ситуация на стартовата решетка, тъй като ще направи пилотския състав на големите отбори още по-любопитен за феновете. Но това е само предположение.

И така, в началото на октомври, свободните места за догодина във Формула 1 не са никак много – едно в Lotus, едно в Haas F1 и две в Manor. Да видим кой ще се пребори за тях.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията