Red Bull иска мотори Mercedes през главата на Волф
Хорнър се похвали, че Бърни Екълстоун ще решава проблемите им
Шефът на Red Bull Кристиан Хорнър се е нагърбил с една от най-трудните акции в историята на бившите световни шампиони във Формула 1 и се опитва да рестартира преговорите с Mercedes за доставка на двигатели.
Red Bull постигна съгласие с Renault за предсрочна раздяла в края на този сезон, след което получи отказ за доставка на двигатели от Mercedes и сега преговаря с Ferrari.
Въпреки ангажимента на Серджо Маркионе към преговорите, те не вървят добре, тъй като италианците предлагат на Red Bull догодина да им доставят мотори версия сезон 2015.
PHOTOS: Beautiful weather on the Black Sea coast today. Excited about the weekend? #RussianGP #F1 pic.twitter.com/n3w6pLRJB6
— Formula 1 (@F1) October 6, 2015
Това доведе до нови оплаквания и заплахи от страна на Red Bull, че Дитрих Матешиц ще изтегли и двата си отбора от Формула 1.
Шефът на Mercedes Тото Волф вече обяви, че отказът на компанията е бил формулиран на заседание на борда на директорите и допълни, че големите шефове са приели тезата му, че е твърде рисковано да се дават най-добрите двигатели във Формула 1 на един от най-опасните съперници на настоящите световни шампиони.
А и с оглед на отношенията на Red Bull с Renault, никой от доставчиците на двигатели в световния шампионат не изгаря от желание да работи с бившите шампиони, които се показаха като неблагодарни и вечно оплакващите се партньори.
Сега Хорнър разкри, че е подел инициативата за рестарт на преговорите с Mercedes като обясни, че този път „пречката” Тото Волф ще бъде заобиколен или направо прескочен.
„В момента преговаряме с две компании, които доставят двигатели във Формула 1 – обясни Хорнър пред австрийската тв Servus, която е собственост на Red Bull. – Решението дали Mercedes ще ни доставя мотори не се взима от Тото Волф, а на по-високо ниво.
Зад кулисите вървят много преговори и дори промоутърът на Формула 1 Бърни Екълстоун е притеснен от това, което се случва с нас.”
Хорнър призна, че ситуацията, в която се озова Red Bull благодарение неговите и на доктор Хелмут Марко усилия вече е много сериозна.
„Темата е много важна за нас и ние се надяваме, че в следващите няколко седмици ще е ясно кой ще е нашият доставчик на двигатели – допълни Хорнър, който е много близък с Бърни. – Положението е критично, вече е късно, много късно.
„Вече сме началото на октомври и дизайнерският тим в Милтън Кийнс иска да знае какво да прави с новата ни кола за 2016 RB12. Кога трябваше да им кажем за това с какви мотори ще караме догодина? Преди две седмици.
„Не става въпрос само за двигателя и разположението му в колата. Заедно с него върви система за охлаждане, хибридни системи, които трябва да бъдат „наместени” на борда на новия болид, да бъдат оформени въздушните кутии и цялостната аеродинамика.
Същото важи и за скоростната кутия, която пък е много важна за това как ще изглежда задната част на новата колата. Това са все важни въпроси, които все още нямат отговор.
„В крайна сметка решението ще е на Дитрих Матешиц.
Аз трябва да направя всичко възможно да имаме двигатели за догодина и когато това стане, трябва веднага да започнем работа по новата кола.
Дотогава можем само да чакаме.”
0 коментара