Най-скъпите спортни клубове в света

В топ 10 на Forbes начело е Далас Каубойс - американският футбол би европейският след 5 години

Sportinglife
Sportinglife 10:20 ч., 17 Юли 2016
0
1877
GETTY IMAGES

Най-скъпите спортни марки в света - класацията на Forbes има тежест на ежегодна Библия в бизнеса и спорта.

За 2016-а футболът в европейския му вариант отново отстъпва върха на американския си (в никакъв случай събрат) аналог.

След като Манчестър Юнайтед и Реал бяха на първо място в списъка в последните пет години, е време за нов лидер. В топ 20 има само четири европейски футболни клуба, докато "франчайзите" - както наричат в спорта зад Океана клубовете там, са 16.

Америка - Европа 16:4...

Байерн е 12-и и дава отпор на янките, които са заляли всички останали 9 позиции в местата от 20-о до 10-о, като най-ниско е класиран бейзболният Бостън Ред Сокс, оценен на 2,3 милиарда долара. Филаделфия Ийгълс (НФЛ) има стойност от 2,4 милиарда, с 500 милиона нагоре е Чикаго Беърс, също тим по американски футбол.

Хюстън Тексанс (НФЛ) е класиран с 2,5 милиарда долара, на колкото е оценен и бейзболният ЛА Доджърс. С 2,6 милиарда пред тях е футболният (в американски вариант) Ню Йорк Джетс, а после идва Байерн (2,68 милиарда долара).

Още четири английски тима са в топ 50 - Арсенал е 23-и, Манчестър Сити е на 28-о място, Челси (36) и Ливърпул (41) са в битката с американските спортове.

В топ 50 са 27 от всички 32 отбора от НФЛ.

Ето я и челната десетка на Forbes.

10. Лос Анджелис Лейкърс (баскетбол), 2,7 милиарда долара

Едно от бижутата в НБА, въпреки че дори не стигна до плейофите през сезона. Нещо повече - това бе най-слабата година в историята с едва 17 победи, а и Кобе Брайънт се отказа. Но с 20-годишния си договор с Time Warner, Лейкърс си гарантира общо 3,6 милиарда, така че балансът е добре.

9. Ню Йорк Джайънтс (американски футбол), 2,8 милиарда

Само преди 25 години 50% от франчайза бяха купени от фамилия Тиш за едва 125 милиона долара. Днес цената ще е поне десет пъти по толкова. За последното десетилетие спечелиха 2 пъти Супербоул, популярни и маркетингово успешни.

8. Вашингтон Редскинс (ам. футбол), 2,85 милиарда

В последните 8 години шест пъти завършиха на последно място в своята дивизия. Посещаемостта спада, като са един от малкото отбори, който не успя да продаде всичките си билети миналия сезон... Въпреки това инерцията ги носи все още, но докога?

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията