Хамилтън взе курс към титлата

В Унгария британецът записа петата си победа в последните шест състезания във Формула 1

Sportinglife
Sportinglife 17:40 ч., 25 Юли 2016
0
1175
GETTY IMAGES

Трикратният световен шампион във Формула 1 Люис Хамилтън направи много важна крачка към четвъртата си титла, след като спечели Гран при на Унгария, предпоследното състезание преди лятната пауза в надпреварата. Хамилтън демонстрира достатъчно агресия и скорост, за да изпревари съотборника си в Mercedes Нико Розберг, който стартира от полпозишън, а след това контролира успешно хода на цялото състезание, въпреки че на два пъти беше предупреден от бокса, че трябва да вдигне темпото, тъй като Дениъл Рикардо с Red Bull започна да застига него и Розберг.

Нико направи нелош старт от първата позиция, но Люис също потегли много добре, а отличното тръгване на Дениъл му позволи да се бори за първата позиция. Рикардо и Люис успяха да изпреварят Нико на спирането за първия завой, затвориха му траекторията и той беше принуден да ги пусне напред. Все пак, в следващия завой Розберг успя да си върне второто място, след като атакува отвън Рикардо, но така и не успя да изпревари Хамилтън.

Пилотите на Mercedes изпитваха леки проблеми с работата на меките сликове на Pirelli на нагорещения асфалт в Унгария, но винаги, когато беше необходимо Хамилтън даваше времена, които да не позволят на Розберг и Рикардо да се надяват на нещо повече от място на подиума.

В Red Bull се опитаха да изненадат тактически Mercedes с издърпаното напред спиране в бокса на австралиеца, но малко по-късно стана ясно, че дори и с по-стари гуми Хамилтън и Розберг са недостижими за Рикардо.

Тази победа, която изведе Хамилтън начело в класирането с 6 точки аванс пред Нико слага край на офанзивата по завръщането на Люис в челото – след състезанието в Русия той изоставаше на 43 точки от съотборника си, но сега отново британецът е този, който диктува темпото на развитието на шампионата.

Тази неделя Нико ще кара пред родна публика, но наистина ще трябва да положи много усилия, за да сложи край на силната серия на съотборника си, за да убеди сънародниците си по трибуните на „Хокенхайм”, че може да се пребори за световната титла и да не запише трети пореден сезон, в който е №2 в тима.

Зад Mercedes пилотите на Red Bull записаха трето поредно състезание, в което взеха повече точки от Ferrari и битката за втората позиция при конструкторите е повече от интересна – италианският тим само 1 точка преднина, която най-вероятно ще изчезне още в Германия.

Себастиан Фетел загуби срещу Рикардо в спора за третото място и въпреки, че бившият шампион обясни, че е бил по-бърз с половин или дори цяла секунда в края на състезанието, това се оказа недостатъчно за третото място.

Освен това, Кими Райконен не успя да измести от петото място другият пилот на Red Bull Макс Верстапен. Състезанието обаче беше повече от успешно за финландеца - в квалификацията Ferrari допуснаха грешка и Райконен не успя да започне навреме последната си бърза обиколка във втората част. Това го остави едва 14-и на старта, но с дълга първа серия с меките сликове Кими се изкачи доста напред в класирането, а след това продължи с атаката със супермеките. Устремът му обаче беше спрян от Верстапен, който заемаше петото място.

Райконен пробва няколко атаки, като при една от тях двамата леко се удариха, след като Верстапен спря твърде рано за завой №2 и освен това промени траекторията си на движение в зоната за спиране повече от веднъж. Райконен се оплака от това по радиото, но стюардите сякаш бяха оглушали точно в този момент.

В крайна сметка усилията на Райконен зарадваха италианската преса – най-големият критик на Ferrari и опасните писания за криза в Маранело бяха забравени, а на тяхно място дойдоха похвалите за Райконен. Дори La Gazzetta dello Sport даде най-висока оценка на Кими в Унгария – 8,5, като победителят Хамилтън получи 8.

След Унгария остана един интересен въпрос, който обаче едва ли скоро ще получи отговор. На няколко пъти в хода на състезанието Нико Розберг беше на по-малко от секунда зад Люис Хамилтън, но нито веднъж не опита сериозна атака срещу британеца. Това породи предположения, че в Mercedes вече действат т.нар. „скрити заповеди от бокса”, т.е пилотите се състезават до определена точка от надпреварата – първите спирания в бокса или вторите и след тях запазват позициите си до финала.

Естествено, Тото Волф, Люис и Нико ще отрекат, но ще е интересно да видим каква ще е реакцията на Хамилтън в подобна ситуация, ако той трябва да се движи зад Розберг.

Последният старт преди лятната пауза предстои, а битката за титлата през втората половина на сезона във Формула 1 обещава да е много интересна – остават още 10 състезания, пред които 6 точки аванс са повече от скромна преднина. Така че още нищо не е решено. Точно така мисли и Розберг.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията