Ferrari: Развитието ни спря в Испания!
Шефовете на тима опитват да обяснят защо не вървят нещата в скудерията
Ferrari записа трудна първа половина на сезон 2016 във Формула 1 – преди първите стартове в Маранело и особено големият шеф на компанията Серджо Маркионе бяха уверени, че тази година Черните кончета ще се борят за титлата, но сега влизат в лятната пауза като едва третият по сила отбор в шампионата.
Bullseye – #RedBull are ahead of #Ferrari in the @F1 standings for the 1st time since Abu Dhabi, 2014. #GermanGP pic.twitter.com/6a8f9HpwD2
— Mobil 1 The Grid (@Mobil1TheGrid) 1 August 2016
Победите, за разликата от миналата година, все още са далеч от Себастиан Фетел и Кими Райконен, а възраждането на Red Bull осигури стъпка назад на Скудерията.
След Гран при на Германия вчера, където пилотите на италианския тим отново останаха далеч от подиума, обикновено сдържаният Райконен обясни, че лошата форма на Ferrari е „болезнено изживяване” за всички в отбора, а Фетел се задоволи с обяснението, че болидът SF-16H просто не е достатъчно бърз.
Дни преди Гран при на Германия тимът се раздели с техническия си директор Джеймс Алисън и сега предстои да видим как вината за срива ще бъде прехвърлена на него.
Обясненията на шефа на тима Маурицио Аривабене след състезанието на „Хокенхайм” са точно в тази посока.
„В Канада успяхме да реагираме добре с подобренията на мотора, които използвахме в Монреал и там бяхме сред претендентите за победата – заяви Аривабене. – Но като анализираме случилото се през първата половина на сезона, мисля, че от Барселона насам нямаме кой знае какви подобрения що се касае до работата на аеродинамиката и осигуряването на повече притискане на колата към пистата. Това е проблемът.
„Ние сме наясно върху какво трябва да работим и трябва да го направим максимално бързо, но няма да е лесно.”
Аривабене, който вече обяви, че няма да почива през лятната пауза, обяви и че при SF-16H намирането на компромис между аеродинамичното притискане и механичното сцепление е доста трудно.
Т.е, потвърди тезата на някои независими анализатори, че колата на италианците има твърде малък оперативен прозорец и има нужда от по-особени условия, за да разгърне потенциала си.
„Най-общо казано, търсим баланс между аеродинамиката и механичното притискане, но в момента сякаш двете страни говорят на различни езици”, образно обясни Аривабене.
Шефът на Скудерията беше категоричен, че в Маранело нямат намерение да отписват сезон 2016, въпреки сериозното си изоставане. „Трябва да призная, че в Red Bull се справят много добре, вече са пред нас и това е нещо, което не можем да игнорираме. Но това не означава, че сме се предали. Трябва да измислим начин как да реагираме и да продължим да се борим”, довърши Аривабене.
Ако Ferrari не се представи достатъчно силно и в домашната си Гран при на Италия на „Монца” в началото на септември, в тима може да има нови промени, като Маурицио най-вероятно ще загуби поста си. Все още в Маранело отлагат момента, в който ще трябва да решат, че се отказват от сезон 2016 и ще прехвърлят всичките си ресурси към подготовката за следващата година, когато в сила влизат нови технически правила.
След 12 състезания Mercedes води при конструкторите с 415 точки, а двойният подиум на Red Bull им осигури второто място пред Ferrari – 256 на 242 точки.
Пи пилотите положението е сходно – Люис Хамилтън е водач с 217 точки, следван от Нико Розберг с 198. Дениъл Рикардо с Red Bull е вече трети с 133, а след това идват Райконен и Фетел с 122 и 120 точки.
Много близко до тях обаче е другият пилот на Red Bull Макс Верстапен, който има 115 точки, въпреки че се премести в по-големия тим на Дитрих Матешиц едва за състезанието в Испания, където взе първата си победа за новия си отбор.
0 коментара