Формула 1 се връща в бъдещето
По-широки и по-бързи коли за новия сезон, но дали ще има позитивна промяна?
След като излезе от зимния си сън, Формула 1 ще изглежда съвсем различно. Много неща ще са странни на феновете и анализатори, като едва стартираме с факта, че за първи път от 23 години актуалният шампион няма да е в списъка с пилоти.
През октомври 1993-а Ален Прост обяви, че няма да защитава титлата, спечелена същия сезон. И се оттегли.
Сега Нико Розберг се отказа само пет дни след драматичната си крайна победа над Люис Хамилтън и остави сериозна дупка за запълване в тима на "Мерцедес", а и в цялата решетка на Формула 1.
Но не само това ще е различно, когато двигателите отново ревнат за стартове.
Промени в правилата ще доведат до по-бързи болиди през новия сезон. Колите ще са по-широки, с по-дебели гуми, както и с променени "крила". На теория това ще означава, че пилотите ще имат физическо предизвикателство, позабравено в последното десетилетие.
Идеята е да се добави драматизъм, по-голяма интрига и възможности за равностойност и състезателен елемент в болидите. Защото годините на доминации - в последните три сезона на "Мерцедес" - започват да отегчават публиката.
2016-2017 f1, how about a RE40 style livery next year? @RenaultSportF1 #renault #renaultsport #renaultf1 #f12017 #f1 #formulaone #formula1 pic.twitter.com/FCndmT0iPj
— Sean Bull Design (@seanbulldesign) 4 January 2017
Промените ще направят колите с близо пет секунди по-бързи на обиколка, което е огромна разлика. Поне такъв е планът.
- Общата широчина на болидите се увеличава от 188 на 200 см, което ги връща към размерите от преди 1998-а.
- Широчината само на "тялото" на болида също става по-голяма - от 140 на 160 см.
- Пространството под колата, където отборите ще търсят по-голям downforce (натиск, сцепление с пистата) също се увелива чувствително.
- Разширяват се и предното, и задното крила на болида. Също така позициите им слизат по-надолу.
- Гумите ще са по-големи, като от 245 мм ще скочат на размер 305 мм за предните, както и от 325 на 405 мм на задните.
Това може да доведе до драматична промяна в резултатите и природата на състезанията. През октомври след тестовете отборите докладваха какво печелят в аеродинамиката от променените обеми на болида и гумите. Средната стойност на подобренията е около 15%, а най-високата - 31 процента!
И специалисти твърдят, че до началото на сезона процентите на по-добри резултати на новите болиди могат да стигнат 40.
Изразяват се в драстично по-високи скорости на завоите - говори се за промени от типа "там, където досега се е влизало със 130 км/ч, сега ще става със 150".
Ще стане и за сметка на физическото натоварване върху пилотите, което някъде ще се повиши с 1G - става дума за най-бързите завои.
0 коментара