McLaren представи МР4-30

МР4-30 беше представен в нов нюанс на сивото от миналия сезон, допълнен с черно и червено

Sportinglife
Sportinglife 16:20 ч., 29 Яну 2015
0
521
McLaren f1

McLaren представи днес в базата си в Уокинг болида си за сезон 2015 – МР4-30, с който ще се състезават Дженсън Бътън и завърналия се в тима Фернандо Алонсо.

Това е първият автомобил, който бъде задвижван от новия/стар доставчик на мотори на тима – Honda.

Двете компании постигнаха най-големите си успехи в края на 80-те и началото на 90-те години, а в първия им сезон заедно – 1988, Ален Прост и Айртон Сена спечелиха 15 победи в 16 старта.

„Може би през 2015 все още ще се учим, но целта ни е отново да побеждаваме - заяви на представянето двукратният световен шампион Фернандо Алонсо. – Като дете гледах доминацията на McLaren във Формула 1 и сега имам привилегията да съм отново в този отбор и да започнем от нулата новата ера в историята на отбора.”

„В тима отново се усеща оптимизъм и позитивно настроение”, допълни Бътън.

Алонсо ще кара първи новата кола в началото на тестовете на „Херес”, които стартират в неделя, а в следващите три дни той и Бътън ще се редуват да карат новата кола.”

МР4-30 беше представен в нов нюанс на сивото от миналия сезон, допълнен с черно и червено.

Това е първият болид, създаден под ръководството на бившия главен аеродинамик на Red Bull Питър Продрому, който през септември се завърна в McLaren.

Оформлението на задницата и „прибирането” на сайдподовете, както и дизайна на носа и предното крило напомнят на решенията, използвани в последните години от Red Bull, но това не е изненада.

Пилотите обясниха, че не очакват новото партньорство с Honda да стартира без проблеми, тъй като японците се включват година по-късно в новата турбо ера във Формула 1.

„Не очакваме, че веднага ще почнем да навъртаме по 100 обиколки на ден – призна Бътън. – Ще има доста проверки на системите, за първи път новият мотор, хибридните системи и новото шаси ще работят заедно в неделя. Първо ще трябва да направим така, че моторът да е достатъчно надежден, а след това ще търсим скорост.

„Надявам се, че в края на първите тестове, а след това във втората и третата тестови сесии да можем да започнем да гоним добри времена.”

Състезателният директор на тима Ерик Булие допълни, че при разработването на МР4-30 преструктурираният екип е използвал нова философия.

В последните сезони инженерите залагаха на максимално развитие на възможностите на колите, което обаче ги направи доста трудни за каране.

Сега дизайнерите и инженерите са търсили по-постоянна работа на аеродинамиката за постепенно развитие на потенциала на МР4-30.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията