Ливърпул сключи рекорден договор с New Balance
New Balance навлизат в ожесточена надпревара с Nike и Adidas за глобалния футболен пазар
Ливърпул си осигури най-големия досега договор за доставка на екипи с американската фирма New Balance, която ще произвежда официалните екипи на отбора от следващия сезон.
Петкратният европейски шампион подписа 6-годишна сделка с Warrior Sports през 2012, но фирмата-майка на Warrior - New Balance реши да поеме изцяло доставката на екипи от 2015-2016 г. New Balance ще налагат собствения си бранд и в екипите на всички останали работещи до момента с Warrior отбори, което означава промени и за Стоук Сити, Порто и Севиля.
Медиите на Острова твърдят, че новата сделка с Ливърпул е на стойност около £300 млн. - приблизително двойно повече, отколкото те получаваха от предишния си договор за £25 млн. годишно с Warrior.
"Много се радваме да оповестим партньорството си с един от водещите световни брандове за спортна екипировка. Това е рекордна сделка за клуба," коментира главният търговски директор на Ливърпул Били Хоган в изявление на уеб сайта на клуба.
"Подобно на Ливърпул, New Balance имат над 100 години история и глобален обхват."
New Balance навлизат в ожесточена надпревара с Nike и Adidas за глобалния футболен пазар
Бостънската компания New Balance в последните години бележи сериозен ръст на продажбите – с около 17% годишно от 2010 насам, като миналата година достигна рекордни печалби от $3.3 млрд.
Голяма част от тези доходи са от продажби извън САЩ, като международните печалби са се увеличавали непрекъснато с около 25% годишно.
#NBFootball pic.twitter.com/yml0uDYWu7
— NBFootball (@NBFootball) February 4, 2015
Възползвайки се от нарастващата мощ на бранда си, New Balance сега очевидно са решени да навлязат в най-големия световен спорт с лансирането на футболен бизнес под марката New Balance.
Компанията оповести плановете си за навлизане на футболния пазар на едновременни събития в Ню Йорк и Лондон с присъствието на футболни звезди като централния полузащитник на Арсенал Аарън Рамзи в Лондон и футболиста от Коста Рика и играч на Ванкувър Уайткапс Кендъл Уилсън в Ню Йорк.
За този предстоящ ход на New Balance се носеха слухове от месеци, след като Рамзи бе забелязан да носи бяла версия на новите обувки, а по-късно и версия с добавено лого на New Balance. Другите нови попълнения към футболната селекция на New Balance включват Аднан Янузай, Хесус Навас, Самир Насри и Алваро Негредо.
New Balance определено не са нови играчи. Те влязоха във футболния бизнес преди три години чрез дъщерната си компания Warrior, когато подписа договор за $40 млн. годишно с Ливърпул.
Екипите на Ливърпул са сред най-добре продаващите спортни екипи в света. Warrior също така спонсорираха Стоук Сити, Севиля и Порто, плюс още няколко други клубове.
Подкрепяните от Warrior играчи включваха Венсан Компани, Маруан Фелайни, Тим Кейхил, Коло Туре, Фернандо и Никица Йелавич.
Tweeeet me!Подкрепяните от Warrior играчи включваха Венсан Компани, Маруан Фелайни, Тим Кейхил, Коло Туре, Фернандо и Никица Йелавич.
Всички отбори и играчи от досегашната Warrior селекция преминават към New Balance.
“Предвид глобалната популярност, която имаме с бранда New Balance, за нас е по-изгодно да прехвърлим тези ни активи към него,” коментира продуктовият мениджър на New Balance Джо Престън.
Футболът все още носи сравнително малък дял от приходите на New Balance, като продуктите им за тичане са основният двигател на продажбите.
Навлизането на New Balance на футболния пазар очевидно е ориентирано към повече приходи от футбол, но и представя бранда пред по-широка аудитория, от която ще спечелят и останалите им продукти.
New Balance навлизат в брутална среда на ожесточена конкуренция във футбола – с Nike и Adidas, които са глобалните основни играчи в този бранш.
Футболните приходи на Adidas се очаква да достигнат $2.7 млрд. Приходите на Nike от футбол миналата година бяха $2.3 млрд. Съвместно гигантите на спортното облекло имат общи приходи от над $50 млрд.
От New Balance все пак смятат, че има ниша за поне още един играч в тази надпревара: “Ние сме само претенденти за пазарна ниша, нямаме намерение да надминем Nike или Adidas,” твърди Престън. “Но като възможности да правим добри продукти и активите, които представяме сега, имаме солидни перспективи да заемем третото място.”
Warrior вече бяха наложили серии от футболни обувки с Gambler, Skreamer и Superheat. По думите на Престън сега New Balance ще възприемат различен подход към продуктите.
“Искаме да определим реално какви продукти са подходящи за съответния спорт. Разработените от нас продукти са насочени към два типа играчи – голмайсторите и тези, които правят решителните пасове към голмайсторите.”
New Balance най-вероятно ще използват за футболната си стратегия постиженията си в бейзбола – те навлязоха в този спорт в края на миналото десетилетие и вече близо 25% от играчите от висшата бейзболна лига използват обувки на New Balance.
Компанията ще следва сходна стратегия с футбола, концентрирайки се върху специализирани търговци, вместо да лансира продукцията си чрез големите масови магазини. New Balance също така ще използват и стотиците собствени магазини с техния бранд в Китай и Корея, за да налагат продуктите си на пазара.
Нови футболни обувки от New Balance се очаква да бъдат представени през юли, наравно с екипи, гама от аксесоари и друго оборудване.
Екипите ще бъдат официално демонстрирани в края на редовния сезон на Премиършип, каквато е традицията досега. “Изтекли” версии на екипите на Ливърпул за сезон 2015-2016 се появиха онлайн миналия месец.
Warrior ще продължат да съществуват като отделен бранд във водещите за него категории като хокей и лакрос, където са пазарен лидер. Warrior е основан през 1992 от бившия лакрос играч Дейвид Мороу; New Balance погълнаха фирмата през 2004 г.
0 коментара