Ще си платите ли да гледате „А” група?

Нова прави революция, но дали е изучила достатъчно добре пазара?

Динко Гоцев
Динко Гоцев 12:00 ч., 12 Фер 2015
0
3079
Getty Images

За първи път у нас. Звучи плашещо. Българинът се страхува от новото, от „нещото”, което му променя статуквото и изградената рутина. А ако е свързано и с вълшебната приставка „лв.” накрая... Направо наостря уши.

В България гледаме всичко на безценица

Толкова футбол на такава ниска цена едва ли има някъде в Европа.

У нас за 13-18 лева месечен пакет от кабелните оператори фенът може да гледа родното първенство, мачовете от Англия, Германия, Франция, Италия, Испания, Холандия, Португалия, Шампионската лига, Лига Европа, националният отбор плюс бонуси като евроквалификации и дори контроли на националните тимове.

Това е лавина от футбол за „без пари”. Без съмнение допълнителните канали на Диема не са скъпи, въпросът е дали българинът няма да реагира с „какво ще им плащам на тия” и да откаже да извади 4-те лева.

Е, от края на февруари почитателите на българския и английския футбол ще си доплащат, за да гледат любимите си отбори.

Не, че 3,96 лв. на месец са някаква колосална сума, но може да натежат като воденичен камък на медията, която за първи път опитва да пробие със системата да си плащаш, за да гледаш футбол.

Потребителят подготвен ли е? Разпространителите ок ли са?

Пакетите готови ли са, или когато отидеш на 1 март и поискаш да ти включат новите канали, ще ти кажат да почакаш до 1 април? И рискуваш да изпуснеш Ливърпул – Юнайтед или Лудогорец – Левски...

Въпросите са много.

Без особена реклама на продукта, без необходимото време за асимилирането и приемането му от потребителя, Нова пуска Диема Спорт – канал, в който в HD формат ще се измести голяма част от българския и английския футбол.

Той ще ви струва 3,96 като отделен пакет към услугата от кабелния оператор. Досега вероятно сте плащали приблизително толкова за HBO, например.

По същата схема си добавяте и споменатия канал на Диема, както и неговият „близнак” Trace Sport Stars, който е анонсиран като прет-а-порте на другата част на живота на звездите. Нещо като „извън терена”, лайфстайл или както искате го наречете.

Звучи чудесно и сигурно каналите ще са добри.

Отразяването на футбол от Нова и Диема дотук е безконкурентно №1 у нас, но... остават доста съмнения. Преди десетина години пак същата медия опита пробив с платени мачове, които бяха разкодирани с SMS-и. Официални числа на потребление на услугата не бяха оповестени, но публична тайна е, че Диема Екстра се оказа пазарен провал.

Сделката за 30 милиона лева е свързана

„Футбол про медия” купи правата на първенството за 30 милиона лева за 5 години, като Нова се очаква да ги вземе от лятото отново, като ги откупи от фирмата на Кирил Домусчиев.

Това ще значи, че цената ще е по-голяма за медията, а тези милиони трябва да имат своята възвръщаемост, а платените допълнителни канали са един от начините, редом с рекламата в поясите на мачовете.

Сега идеята и технологията е друга, като е взаимствана от отдавна обсъжданата във футбола мисия да се направи собствен канал на „А” група и да се добави към пакетите на кабелните оператори.

В случая дори имаме подобрена версия, защото каналът ще изкушава и с английски мачове, а не само с родните дербита.

Защото, съгласете се, когато от 15 март започнат плейофите на първенството ни, в кръга реално ще има 3 мача с интрига (по-вероятно дори да са само 2).

Втората шестица е практически негледаема, дори там да останат двата пловдивски отбора (за единия е сигурно) и Черно море.

Освен това българското първенство тече от август до ноември и от февруари до май.

Четири месеца футбол няма, а и споменатата втора част е ограничена откъм интересни мачове, защото плейофната фаза концентрира интригата в топ 6 – тоест, три двубоя на уикенд. Не е кой знае какъв продукт като обем, нали?

Формулата вероятно ще се изпипва в движение, но е изключително любопитно как в началото българският запалянко ще приеме идеята. 4 лева са кафетата и бисквитите в офиса за работния ви ден, но...

Какво ще получите насреща? Защото вкусът на кафетата и бисквитите са ви познати и щом вадите 4 лева за тях, те имат своята роля в деня ви.

А бихте ли давали допълнителни пари за футбол?

Въпросът тук дори не е в цената, а по-скоро в настройката на всеки индивидуално.

И в мисленето и навикът, който ние още нямаме.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията