Новите правила във Формула 1 за 2015

За тази година се въвежда виртуална кола на сигурността (VSC), без да излиза реален автомобил на пистата

Sportinglife
Sportinglife 10:00 ч., 11 Март 2015
0
1376
Getty Images

Както винаги, всеки нов сезон във Формула 1 започва с промени в правилата. Тази година обаче те не са толкова драстични, както бяха преди началото на сезона 2014.

Двигатели

Най-големият дебат през 2014 и преди началото на новия сезон е свързан с двигателите и тяхното развитие. Пропуск в техническите правила на ФИА позволи на Mercedes, Renault и Ferrari да заобиколят изискването развитието на моторите да бъде замразено към датата 28 февруари.

Така двигателите ще могат да се развиват в хода на сезона, а производителите разполагат с по 32 „жетона”, които биват „похарчени” при всяка промяна по двигателя.

Honda се завръща във Формула 1 след 6 години пауза като партньор на McLaren, но японците ще участват по малко по-различни правила.

Моторът на Honda попада под правилото за хомологация на 28 февруари, но след поредица оплаквания на японците, те получиха право да използват такова количество жетони, каквито средно са ползвали другите производители на мотори.

В сравнение с 2014 пилотите ще имат право на по-малко мотори – бройката им се намалява от 5 на 4 за целия сезон.

Автомобили

Грозните носове на болидите от миналата година са вече в историята. Новите носове са по-ниски и много приличат на тези, които се използваха във Формула 1 в края на първата половина на 90-те години.

И тъй като правилата и тук бяха затегнати и не позволяват много варианти на интерпретация, носовете на всички болиди започват да си приличат.

Новите правила промениха минималното тегло на колите – от 691 на 702 килограма, което е в полза на по-високите и тежки пилоти.

Миналата година Адриан Сутил призна, че не е ял два дни, за да свали килограми преди началото на сезона.

Кола на сигурността

Ужасяващата катастрофа на Жил Бианки в Япония миналата година върна тази тема на дневен ред, особено като се има предвид, че французинът излетя от пистата при жълти флагове.

За тази година се въвежда виртуална кола на сигурността (VSC), без да излиза реален автомобил на пистата – просто пилотите ще трябва да се придържат към времената по сектори, които ще получават на дисплея на волана – все едно карат зад кола на сигурността.

Който не спазва тези правила, ще получава наказание.

Другата промяна е, че при оттеглянето на колата за сигурност, подновяването на състезанието отново ще е с летящ старт.

Наказания

През новия сезон преместването с места назад на стартовата решетка ще се комбинира с добавяне на наказателно време.

Това се налага, тъй като санкциите, налагани за смяна на двигател или определен компонент не могат да постигнат целта си – ако пилотът е получил преместване назад на решетката дотам, че да е последен, но има да получава още наказания, то те ще бъдат трансформирани в наказателни секунди и санкциите няма да се провлачват в две или три от следващите състезания.

За нарушения в бокса вече ще се налагат 10-секундни наказания – като опасно излизане от пита.

Без двойни точки

Даването на двойни точки в последното състезание за сезона отпадна за 2015 и този път Бърни Екълстоун се раздели лесно с една от любимите си идеи.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията