И Сони напуска отбора на ФИФА
Изборът на домакини на световните първенства вече удря по джоба на футболната централа
Световната футболна централа (ФИФА) е изправена пред поредния сериозен проблем, роден от направеният преди години избор за домакини на Мондиал 2018 и Мондиал 2022.
Почти сигурно е, че един от шестте официални партньора на централата за целия цикъл на световните първенства – японския гигант „Сони” няма да поднови контракта си.
Настоящото споразумение изтича в края на 2014 г. От ФИФА твърдят, че предстои започването на разговори за продължаването му.
Съвсем друга информация обаче дойде от японската компания в средата на седмицата.
Sony is reportedly ending its sponsorship with FIFA citing lack of transparency. http://t.co/B67Yloage6 pic.twitter.com/uvtRL22iVj
— theScore (@theScore) November 25, 2014
С официално съобщение от там заявиха, че предстои сериозно престуктуриране на компанията и изместване на акцента на производство и на този етап не се коментират и не се водят разговори за удължаване на спонсорски контракти.
Източник, близък на компанията обаче заяви пред Ройтерс, че всъщност японската компания няма желание да подновява договора си с ФИФА заради скандалите около избора на домакини на предстоящите две световни първенства и разклатеният имидж на централата.
Ако договорът не бъде подновен ФИФА ще загуби впечатляващите 280 милиона долара, които до този момент получаваше от "Сони".
Сериозни поражения ще има върху имиджа на централата, тъй като японската компания е спонсор от осем години и е сред шестте основни партньора на ФИФА.
В началото на ноември от продължаването на договора си с федерацията се отказа и арабската компания Емирейтс.
Тя също е сред официалните партньори на световната централа.
Това рефлектира върху останалите. Говорител на Coca Cola – компания, която също е сред основните спонсори на ФИФА, обяви пред английските медии, че настояват за повече прозрачност, особено на фона на очертаващата се криза в организацията, след появилия се доклад за възможна корупция при определянето на следващите домакини на световните първенства.
Sony has joined Emirates not to renew FIFA World Cup sponsorship over the bid concern process.http://t.co/B3U5Sp6gIP pic.twitter.com/qZQmnU96pV
— WomensSoccerUnited (@WSUasa) November 26, 2014
От друг основен спонсор – компанията Visa засега се задоволиха да кажат само, че следи ситуацията около разследването на случая.
Според публикации в американските издания обаче е напълно възможно и те да не подновят отношенията си с ФИФА.
По данни на английския „Гардиън” общата сума, която централата прибира от шестте си официални партньора за четиригодишния цикъл на световните първенства, е 1,4 милиарда долара.
Ръководството обаче вече подготвя резервен вариант на мястото на сигурните напускащи. Очаква се Сони и Емирейтс да бъдат заменени от Самсунг и Катар Еър. Как това ще се отрази на финансите на световната футболна централа предстои да разберем.
0 коментара