Ще издържи ли Розберг битката за титлата?
Дали Нико не загуби битката за световната титла още преди тя да е започнала?
Дали Нико Розберг не загуби битката за световната титла още преди тя да е започнала? Едва ли.
Настоящият сезон във Формула 1 е доста дълъг – минали са едва два от 19-те старта, а през миналата година точно настоящият шампион Люис Хамилтън показа, че може да догонва съотборника си и да топи сериозно изоставане в точките.
Така че засега Нико няма за какво да се притеснява – той е само на 10 точки от Люис.
Но дали проблемът не е някъде другаде?
В неделя Формула 1 и феновете на спорта в цял свят приветстваха победата на Себастиан Фетел и Ferrari в Малайзия като глътка свеж въздух на старта на сезона, но дори и при това преразпределение на силите Нико не успя да изскочи пред Хамилтън.
Което означава, че трябва да се запитаме: Какво не достига на Розберг в началото на новия сезон и дали той ще издържи на очертаващата се маратонска битка за титлата през новия сезон?
След като остана зад Люис в квалификацията в Австралия и след като следва Люис от старта до финала, мнозина се притесниха от следната реплика на Нико: „Люис кара като световен шампион, защото той е световният шампион.”
От една страна тази тактика е разбираема – обясняваш колко е силен твоят съперник и когато успееш да го победиш, ти изглеждаш още по-силен. Асоциацията винаги работи.
За някои обаче тази реплика издава признаци, че Нико може да се предаде доста по-рано от очакваното.
Розберг извади лош късмет в Малайзия, тъй като в състезанието загуби време и позиции докато мине през бокса след Хамилтън.
Но още преди това, в квалификацията се случиха две неща, които трябва да са притеснителни за Нико.
В квалификацията се случиха две неща, които трябва да са притеснителни за Нико.
Tweeeet me!На мократа писта в началото на третата част на квалификацията Хамилтън записа изключително бърза обиколка, авансът му пред другите надхвърли 1 секунда – турът му беше толкова силен, че се оказа достатъчен за полпозишъна, въпреки че в края на сесията другите караха на доста по-сухо трасе, но пак не успяха да го подобрят.
Когато започна втората си бърза обиколка в третата част Хамилтън настигна Розберг в бърз десен завой и заради позицията на колата на Нико, влизането в завоя за Люис беше провалено, а малко по-късно той се отказа от бързата си обиколка.
На пресконференцията след квалификацията Люис дори не спомена инцидента и трябваше да бъде питан два пъти, за да каже нещо за него и да обясни, че Нико не му е попречил. По-късно, вече пред камерата на американската телевизия NBC Sports Люис обясни следното: „Знам защо не направих втора бърза обиколка, но няма да ви кажа...”
От психологическа гледна точка този момент е много интересен.
Фетел завърши квалификацията на 0,074 секунди зад Хамилтън и ако Люис беше загубил първото място в квалификацията заради случката с Нико, в бокса на Mercedes щеше да има земетресение.
Но тъй като Люис запази първото място той омаловажи инцидента, демонстрирайки на Нико, че това не го притеснява и дори отказа да се закачи на въдицата на медиите, които се опитаха да противопоставят двамата пилоти на Mercedes.
В същата сесия Розберг запита по радиото инженера си какви траектории използва „този, който е първи” в трудните атмосферни условия.
Като оставим настрана странния епитет за Люис, отговорът на инженера би бил пряка помощ за пилотирането му, което е забранено и затова Нико не получи отговор на въпроса.
„На пистата атмосферните условия бяха необикновени, не бяхме карали в такива условия, затова реших да попитам какви са траектории на пилота, който е първи, не знаех, че е Люис, просто попитах за траекториите – обясни по-късно Розберг. – Дали е карал с траектории като на сухо или пък като за напълно мокра писта, но тази информация е забранена, за това получих отговор „не мога да ти кажа”.
Тази размяна на реплики по радиото накара Розберг да изглежда безпомощен, докато караше на мократа писта, търсейки подкрепа, а в същото време Хамилтън унищожи конкуренцията още с първата си бърза обиколка.
Тези две случки много напомнят на това, което правят големите шампиони в колоезденето – представете си труден планински етап в „Тур дьо Франс”.
Точно преди големия баир фаворитът само поглежда през рамо, след което натиска педалите и започва да се откъсва напред, знаейки, че съперниците му нямат сили, за да го преследват.
Още в края на 2014 беше ясно, че след като спечели втората си световна титла във Формула 1 Хамилтън ще е много по-силен през новия сезон и на Розберг и компания ще им е много трудно да се борят с него. Доказателствата за това вече са тук.
Все пак, миналата година Розберг спечели първата си квалификация и победа във Формула 1 в Шанхай.
Дали пък тази година няма да ни изненада отново и да спечели отново, с което ще затегне допълнително възела в битката за титлата, но и ще навакса част от изоставането си спрямо Люис?
0 коментара