Какво научихме от Гран при на Китай
Пресконференцията след финала на Гран при на Китай се оказа страхотно шоу...
На пръв поглед състезанието се превърна още в началото в процесия, водена от двете коли на Mercedes и завърши така, както започна.
Кими Райконен се отличи с две изпреварвания в първата обиколка, за да изскочи зад Себастиан Фетел, който извади късмет с колата на сигурност в самия край, иначе съотборникът му можеше да го атакува.
Освен това, Макс Верстапен демонстрира страхотен потенциал, а Пастор Малдонадо започва да се превръща в проблем за Lotus...
Дали обаче това е всичко? Определено, не.
Нико Розберг трябва да може да си признава пораженията
Пресконференцията след финала на Гран при на Китай се оказа страхотно шоу – огорченият и сърдит Нико нападна Люис, който обаче едва сдържаше смеха си, когато трябваше да отговори на нападките на съотборника си.
Обвиненията на Розберг прозвучаха абсурдно – все пак той се оплака, че победителят, този, който стигна първи до финала е забавил темпото в средата на колоната и това едва ли не е провалило неговото състезание. Естествено, Нико може и да смята, че е прав, но изходът от тази ситуация щеше да е атака срещу лидера, ако е била възможна, а не оплаквания по радиото.
По-важното тук е друго – с това си оплакване Нико на практика призна, че има психологически проблем с Люис, трудностите от втората половина на 2014 се завръщат и Розберг звучи като човек, който се е предал. Което е обяснимо – Хамилтън не дава никакъв шанс на пистата на Нико, той няма на какво да се надява от началото на сезона – изостава както в квалификациите, така и в състезанията.
Мнозина са на мнение, че Нико не е същият след скандала от „Спа”, когато Хамилтън успя да привлече на своя страна шефовете на тима и феновете в цял свят, част от тях после освиркваха Розберг, а Нико остана без подкрепа и беше принуден публично да се извини за удара в Белгия. След това знаете какво стана.
Дори и оплакванията на Розберг да са имали основание, в Mercedes отново не заеха неговата страна и обясниха, че Хамилтън не е направил нищо нередно. Въпреки, че в хода на състезанието Люис на няколко пъти беше уведомен по радиото да вдигне скоростта, но това не постигна желания ефект.
Лидерът на колоната може да кара с каквато скорост иска като трябва да намери начин заедно с това да съхрани гумите си и да не даде шанс на преследвачите му да го атакуват.
В Китай Люис го направи и Нико може само да се оплаква след финала.
Mercedes не губи инерцията си
Състезанието в Китай сложи край на спекулациите, че работата с гумите ще е слабото място на новата кола на Mercedes – Хамилтън го демонстрира с втория комплект меки сликове, а след това и със средно твърдите.
За разлика от жегата в Малайзия Люис Хамилтън и Нико Розберг успяха да запишат такъв брой обиколки с меките сликове, който се оказа достатъчен, за да неутрализира опасността от Себастиан Фетел и Кими Райконен макар темпото им да даваше някакви надежди на пилотите на Ferrari. След вторите спирания в бокса обаче разликата между Розберг и Фетел нарасна много бързо от 1 на 5 секунди преди появата на колата на сигурността на пистата.
Старият проблем на Ferrari – шасито да не може да загрее достатъчно добре гумите все още не е изчезнал. И когато температурата на пистата е висока това не си личи, но иначе се вижда ясно.
Ferrari се чувства по-добре при по-високи температури, а W06 на Mercedes е по-ефективен при малко по-прохладно време. Така че лятото в Европа ще определи как ще се развие битката за титлата.
Макс Верстапен има страхотен потенциал
17-годишният пилот на Toro Rosso е много бърз и демонстрира на пистата такава агресия, каквато не сме виждали от дебюта на Люис Хамилтън във Формула 1 преди осем години.
Но Макс се надбягва в средата на колоната и търси начин да си пробие път напред, като често му се налага да търси места за изпреварване там, където те обикновено не съществуват.
Представянето му вече предизвиква интереса на големите тимове, но може лесно да се предположи, че баща му и доктор Хелмут Марко са си свършили добре работата и Макс едва ли ще се измъкне лесно от договора си с Red Bull.
Колко точно струва Малдонадо?
С оглед на потенциала на Lotus E23 беше ясно, че е въпрос на време тимът да спечели първите си точки за 2015 година – 7-ото място на Ромен Грожан в Китай доказа това. Може би колата на Lotus е четвъртата най-бърза в колоната в момента, като отпред са само Mercedes, Ferrari и Williams.
Факт е, че Малдонадо нямаше вина за удара с Бътън и Дженсън беше причината за контакта между тях. Но въпросът е какво правеше Пастор около двете коли на McLaren в дъното на класирането? Все пак възможностите на колата му подсказват, че трябваше да е някъде при Грожан в Топ 10.
В Китай Малдонадо показа силно каране и откровени глупости – като завъртането на влизането в боксовете, което на практика му провали състезанието заради загубеното там време.
Ако това представяне продължава, шефовете на тима ще се замислят кое е по-ценното – парите, които идват от Венецуела или резултатите, които може да постигне друг пилот с тази кола? Защото пропиляването на точки и добри класирания е нещо, което не се прощава във Формула 1 и винаги има висока цена.
-
Секс, пиячка и Формула 1 - историята на великия Джеймс Хънт
0 - 0
-
Гран при на Австралия слага началото на най-дългия сезон в историята на Формула 1
0 -
Алонсо: Можех да сменя Хамилтън в Mercedes
0 -
Сезон 2016 във Формула 1 стартира днес в Барселона
0 -
Формула 1 има нужда от повече претенденти за титлата
0
0 коментара