Толкова лош пилот ли е Пастор Малдонадо
Проблемът е, че той прави твърде много катастрофи
Пилотът на Lotus Пастор Малдонадо изкара много трудно състезание в Китай, като представянето му покри и двете крайности – от блясък на пистата до нелепи изпълнения.
В началото на надпреварата венецуелецът се движеше без проблеми в Топ 10, след това обаче при влизането в бокса, може би заради проблеми със спирачките, той се завъртя в зоната за сигурност и загуби ценно време.
Това го върна назад в класирането и той пробва да си пробие път напред, което доведе до още едно завъртане и още загубени позиции.
Важни моменти в кариерата на Малдонадо във Формула 1
В първия си сезон в световния шампионат той завърши в 13 от 19 старта.
До победата му в Испания през 2012, най-доброто класиране на Малдонода беше 8-о място.
През 2014 Пастор направи две катастрофи с Естебан Гутиерес – първата на „Силвърстоун”, а втората в Бахрейн, където колата на мексиканеца прелетя над тази на Малдонадо.
През 2014 Пастор успя да завърши само едно състезание в зоната на точките.
А в началото на сезон 2015 Малдонадо стана жертва на инцидент в първия завой в Мелбърн, за който той нямаше вина.
Последва страхотна битка с Дженсън Бътън с McLaren за 13-ото място, в която Пастор излезе победител, но малко по-късно британецът изпусна точката си за спиране в завой №1 и удари отзад Малдонадо. По-късно Дженсън беше наказан с 5 секунди към времето му заради този удар и британецът официално се извини на Пастор за инцидента.
Трите инцидента отприщиха нова вълна критики към Малдонадо, който в последните сезони си спечели слава на пилот, който предизвиква твърде много катастрофи.
А и да не забравяме, че съществува и специален сайт, посветен на неговите инциденти, където феновете научават всички подробности за всеки проблем на пилота.
Към всичко това трябва да добавим и още един факт, който също не помага на Пастор да спечели любовта на феновете, поне извън Венецуела.
Той е пилотът, който осигурява най-много пари от т.нар. „платени пилоти” – венецуелската петролна компания PDVSA плаща почти 40 милиона евро на година, за да кара той във Формула 1.
Дали обаче Пастор е наистина толкова лош пилот?
През 2012 Малдонадо стигна върха в досегашната си кариера – с Williams той спечели Гран при на Испания, след като стартира от полпозишън.
Това постижение е достойно за уважение, тъй като през онзи сезон колите на тима на сър Франк определено не бяха на нивото на болидите на Red Bull и Ferrari.
Преди това, през 2011 Пастор се представи повече от достойно в дебютни си сезон във Формула 1, като негов съотборник в Williams беше изключително опитният Рубенс Барикело, който се оттегли след 322 старта в световния шампионат.
Всички колеги на Пастор, както и състезателните инженери, с които той е работил и работи сега, никога не са оспорвали скоростта му.
Проблемът е, че той прави твърде много катастрофи.
След победата в Испания Пастор записа няколко инцидента, а само в рамките на Гран при на Белгия на „Спа” получи три наказания от стюардите, а до следващото му класиране в зоната на точките трябваше да минат още девет надпревари.
Ако има сезон, който да обобщи качествата на Пастор, то това е точно 2012 – страхотна скорост и поредица от инциденти. Почти същото видяхме и в Китай в неделя.
В първите 34 обиколки той беше лидерът на битката между пилотите на Lotus, Sauber и Toro Rosso и се движеше пред съотборника си Ромен Грожан.
След това дойде провалът с влизането в бокса и второто му завъртане докато се опитваше да догони групичката пилоти, с които се беше борил допреди малко.
Малдонадо няма вина за удара с Бътън, а това, което показа на пистата, борейки се със световния шампион за 2009 беше пилотиране от най-висока класа – смели и прецизни действия.
Но трябва да отбележим, че ако не бяха двете по-ранни грешки на венецуелеца, то той щеше да е много по-напред от Бътън в класирането и изобщо нямаше да се стигне до този рискован двубой.
Като цяло, представянето на Малдонадо в Китай, заедно с двете изпреварвания на Кими Райконен в началото срещу пилотите на Williams, бяха почти всички забавни моменти в иначе скучното състезание в Шанхай, в което доминираха пилотите на Mercedes.
Може би е твърде рано да отписваме Пастор? Все пак Lotus разполага с добра кола този сезон и при повече късмет той също може да печели точки – както го направи Грожан този уиuенд.
-
Секс, пиячка и Формула 1 - историята на великия Джеймс Хънт
0 - 0
-
Гран при на Австралия слага началото на най-дългия сезон в историята на Формула 1
0 -
Алонсо: Можех да сменя Хамилтън в Mercedes
0 -
Сезон 2016 във Формула 1 стартира днес в Барселона
0 -
Формула 1 има нужда от повече претенденти за титлата
0
0 коментара