Смяна на местата

„Pepsi” е новият спонсор на НБА, марката става №1 в американските спортове

Sportinglife
Sportinglife 08:00 ч., 16 Апр 2015
0
1214
Getty Images

Едно от най-популярните първенства зад Океaна – Националната баскетболна асоциация има нов генерален спонсор. Мястото на компанията за безалкохолни напитки Coca Cola бе заето от нейния основен конкурент – Pepsi.

Финансови детайли по сделката не бяха оповестени, ясно е само, че става дума за петгодишно споразумение. Освен това Pepsi ще получи възможността да рекламира различни свои продукти в женската НБА, в първенството на подрастващите и в американската баскетболна асоциация.

В прав текст

Pepsi ще използва сделката с НБА, за да развие и останалите си марки продукти.

Според специалистите сделката е изключителен успех за компанията, тъй като с нея тя трайно се настанява в американския спорт.

Pepsi има вече договори за спонсорство с останалите три големи първенства – Националната хокейна лига, Националната футболна лига и Мейджър лигата по бейзбол.

„Мисля, че този договор ще помогне на Pepsi да се утвърди като марка свързана много тясна със спорта”, коментира пред Форбс брандинг експерта Ерих Йоахимщалер.

Неговата компания е работила и с Pepsi, и с Coca Cola като е консултирала двете големи марки по отношение на стратегията. Според него новият спонсор на НБА ще използва сделката, за да развие и останалите си марки продукти.

Coca Cola все пак остава в НБА

Въпреки че вече няма да е генерален спонсор на НБА Coca Cola ще продължи да присъства в първенството. Това ще стане чрез договорите подписани с отделни отбори или играчи.

„Оставаме фенове на НБА. Имахме забележителни преживявания по време на 28-годишното си партньорство. Взехме обаче решение, че няма да подновяваме договора, който изтича в края на този сезон”, гласи официалното съобщение на компанията.

От там допълниха, че в следващите три години в разработването на различните брандове ще бъдат инвестирани 1 милиард долара и се нуждаят от по-ефективни методи за увеличаване на продажбите си

„Определено сделката превръща Pepsi във водеща компания по отношение на сключването на подобни маркетингови споразумения в професионалния спорт. Това е страхотна възможност, защото професионалния спорт е нещо, от което се интересуват много хора, в него има събития с висока посещаемост, което от своя страна създава отлични условия за всеки маркетинг. Стига само да бъде използван както трябва”, анализира пред USA Today Джон Сихер – издател на списанието за търговски марки „Beverage Digest”

Със сделката компанията се надява да намери нов начин да достигне до по-младите потребители.

Двете конкурентни фирми обаче търсят различни начини за увеличаване на пазарния си дял. Pepsi залага повече на маркетингови стратегии, свързани със спорта, докато Coca Cola предпочита социално фокусираните методи. През тази седмица от фирмата обявиха, че продължават с кампанията да изписват реални имена на хора върху бутилките си.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията