Формула 1 и Льо Ман
Желанието на Фернандо Алонсо да стартира догодина в „24 часа на Льо Ман” се оказа интересна тема за световния шампионат
Желанието на двукратния световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо да стартира догодина в легендарната надпревара „24 часа на Льо Ман” се оказа интересна тема за световния шампионат.
@alo_oficial won't be able to combine #F1 and @24hoursoflemans in 2015
http://t.co/QbEj7l8FQh pic.twitter.com/ZWE5CDTUUu
— Motorsport.com (@Motorsport) December 3, 2014
Малко преди това Нико Хюлкенберг от Force India получи официално разрешение от шефовете си в тима да стартира в тази надпревара, а в края на миналата седмица германецът вече направи първия си тест за заводския тим на Porsche на пистата „Моторланд Арагон” в Испания.
Стартовият списък за „24 часа на Льо Ман” догодина отново ще е пълен с познати имена от Формула 1 и тук не става въпрос само за Марк Уебър и Джанкарло Физикела.
За Фернандо обаче нещата ще се окажат доста по-трудно.
Веднага след като се появи тази информация стана ясно, че Алонсо ще се сблъска с трудности, които най-вероятно ще осуетят желанието му да стартира през юни във Франция.
Потвърждаването на Фернандо като пилот на McLaren във Формула 1 за догодина е въпрос на време.
Предполага се, че испанецът вече се е разбрал с британския тим и точно оттук идват проблемите.
Алонсо има интерес да кара в някой от големите отбори в клас LMP1 – там са прототипите, които се борят за победата в генералното класиране.
Големите заводски отбори са три и се оказва, че в тях няма място за испанеца.
При Audi няма свободни коли и германците вече обясниха неофициално, че не искат да разбутват екипажите си заради прищявката на Фернандо.
Алонсо е провел сериозна дискусия с приятеля си Марк Уебър, който от една година се състезава за Porsche и точно тогава на бял свят се появи интересът му да стартира в Льо Ман.
От McLaren със сигурност ще наложат вето на евентуалното участие на Фернандо с кола на Porsche.
Британската компания се налага като производител на спортни автомобили и Porsche е един от основните й конкуренти на световния пазар на спортни коли.
Toyota working on 2015 Le Mans/WEC P1 chassis http://t.co/pm8dZGLoTd #EV pic.twitter.com/o4yBxdq7vF
— EV News (@tsport100) September 18, 2014
Така остава Toyota, тук обаче също ще има вето.
То ще бъде наложено от новия партньор на McLaren – Honda. Двете японски компании са преки съперници на всички пазари, където продават коли и от Honda няма как да допуснат новото си рекламно лице да се бори за победата в Льо Ман с прототип на Toyota.
Това означава, че дори и да получи възможност да кара в Льо Ман, Алонсо ще трябва да се задоволи с кола в по-малък тим от LMP2 или дори в GT-категориите. А това автоматично го лишава от шанс за победата и съответно не отговаря на амбициите му.
Така че, почти сигурно през юни няма да гледаме Алонсо на пистата „Сарт”, освен ако отново не се появи там, за да е част от официалната програма по старта и финала на състезанието.
И списъкът със световни шампиони във Формула 1, успели да спечелят в Льо Ман ще си остане кратък.
Всъщност, това е един много малък елитен клуб, в който са намерили място едва четирима пилоти.
Първият, който е постигнал този успех е Майк Хоутърн, който печели в Льо Ман през трагичната за надпреварата 1955 година.
Тогава автомобил на Mercedes излита от публиката и се врязва в публиката, а жертвите са над 80. Три години по-късно Хоутърн печели и титлата във Формула 1.
Следващият е Фил Хил.
Американецът печели в Льо Ман през 1958, 1961 и 1962, а освен това пред 1961 взима и титлата във Формула 1. И до днес Хил, който тогава е една от големите звезди на Ferrari е единственият пилот, спечелил титлата във Формула 1 и победата в Льо Ман в една година – през 1961. Мястото му в историята се гарантира и от факта, че той става първият американец, станал световен шампион във Формула 1.
On this day in 1965, Jochen Rindt, Masten Gregory and and Ed Hugus took victory at Le Mans in their Ferrari 250LM pic.twitter.com/39hWR5OXk8
— Classic & Sports Car (@CandSCmagazine) June 20, 2014
Продължаваме с Йохен Риндт – той печели Льо Ман през 1965, а пет години по-късно, макар и посмъртно взима и титлата във Формула 1.
Риндт загива на „Монца”, но до края на сезона никой не успява да го изпревари в класирането и до днес той е единственият пилот в историята на световния шампионат, спечелил титлата след смъртта си.
И последният в този елитен клуб е Греъм Хил – двукратен световен шампион във Формула 1 – 1962 и 1968, както и победител в Льо Ман през 1972.
Хил обаче е постигнал нещо по-сериозно – той е единственият пилот, успял да спечели и „500 мили на Индианаполис” – това става през 1966. За последно това постижение се опита да повтори Жак Вилньов – канадецът вече има победа в „Инди 500”, както и титла във Формула 1, но участието му в заводския отборна Peugeot така и не му донесе победата в Льо Ман.
Дали Алонсо ще стане петият член на този клуб?
Само времето ще покаже, но това едва ли ще се случи през 2015 година.
0 коментара