Фернандо Алонсо

Формула 1 и Льо Ман

Желанието на Фернандо Алонсо да стартира догодина в „24 часа на Льо Ман” се оказа интересна тема за световния шампионат

Sportinglife
Sportinglife 12:40 ч., 10 Дек 2014
0
1010
Le Man

Желанието на двукратния световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо да стартира догодина в легендарната надпревара „24 часа на Льо Ман” се оказа интересна тема за световния шампионат.

Малко преди това Нико Хюлкенберг от Force India получи официално разрешение от шефовете си в тима да стартира в тази надпревара, а в края на миналата седмица германецът вече направи първия си тест за заводския тим на Porsche на пистата „Моторланд Арагон” в Испания.

Стартовият списък за „24 часа на Льо Ман” догодина отново ще е пълен с познати имена от Формула 1 и тук не става въпрос само за Марк Уебър и Джанкарло Физикела.

За Фернандо обаче нещата ще се окажат доста по-трудно.

Веднага след като се появи тази информация стана ясно, че Алонсо ще се сблъска с трудности, които най-вероятно ще осуетят желанието му да стартира през юни във Франция.

Потвърждаването на Фернандо като пилот на McLaren във Формула 1 за догодина е въпрос на време.

Предполага се, че испанецът вече се е разбрал с британския тим и точно оттук идват проблемите.

Алонсо има интерес да кара в някой от големите отбори в клас LMP1 – там са прототипите, които се борят за победата в генералното класиране.

Големите заводски отбори са три и се оказва, че в тях няма място за испанеца.

При Audi няма свободни коли и германците вече обясниха неофициално, че не искат да разбутват екипажите си заради прищявката на Фернандо.

Алонсо е провел сериозна дискусия с приятеля си Марк Уебър, който от една година се състезава за Porsche и точно тогава на бял свят се появи интересът му да стартира в Льо Ман.

От McLaren със сигурност ще наложат вето на евентуалното участие на Фернандо с кола на Porsche.

Британската компания се налага като производител на спортни автомобили и Porsche е един от основните й конкуренти на световния пазар на спортни коли.

Така остава Toyota, тук обаче също ще има вето.

То ще бъде наложено от новия партньор на McLaren – Honda. Двете японски компании са преки съперници на всички пазари, където продават коли и от Honda няма как да допуснат новото си рекламно лице да се бори за победата в Льо Ман с прототип на Toyota.

Това означава, че дори и да получи възможност да кара в Льо Ман, Алонсо ще трябва да се задоволи с кола в по-малък тим от LMP2 или дори в GT-категориите. А това автоматично го лишава от шанс за победата и съответно не отговаря на амбициите му.

Така че, почти сигурно през юни няма да гледаме Алонсо на пистата „Сарт”, освен ако отново не се появи там, за да е част от официалната програма по старта и финала на състезанието.

И списъкът със световни шампиони във Формула 1, успели да спечелят в Льо Ман ще си остане кратък.

Всъщност, това е един много малък елитен клуб, в който са намерили място едва четирима пилоти.

Първият, който е постигнал този успех е Майк Хоутърн, който печели в Льо Ман през трагичната за надпреварата 1955 година.

Тогава автомобил на Mercedes излита от публиката и се врязва в публиката, а жертвите са над 80. Три години по-късно Хоутърн печели и титлата във Формула 1.

Следващият е Фил Хил.

Американецът печели в Льо Ман през 1958, 1961 и 1962, а освен това пред 1961 взима и титлата във Формула 1. И до днес Хил, който тогава е една от големите звезди на Ferrari е единственият пилот, спечелил титлата във Формула 1 и победата в Льо Ман в една година – през 1961. Мястото му в историята се гарантира и от факта, че той става първият американец, станал световен шампион във Формула 1.

Продължаваме с Йохен Риндт – той печели Льо Ман през 1965, а пет години по-късно, макар и посмъртно взима и титлата във Формула 1.

Риндт загива на „Монца”, но до края на сезона никой не успява да го изпревари в класирането и до днес той е единственият пилот в историята на световния шампионат, спечелил титлата след смъртта си.

И последният в този елитен клуб е Греъм Хил – двукратен световен шампион във Формула 1 – 1962 и 1968, както и победител в Льо Ман през 1972.

Хил обаче е постигнал нещо по-сериозно – той е единственият пилот, успял да спечели и „500 мили на Индианаполис” – това става през 1966. За последно това постижение се опита да повтори Жак Вилньов – канадецът вече има победа в „Инди 500”, както и титла във Формула 1, но участието му в заводския отборна Peugeot така и не му донесе победата в Льо Ман.

Дали Алонсо ще стане петият член на този клуб?

Само времето ще покаже, но това едва ли ще се случи през 2015 година.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията