Ще изгради ли Ферари през 2016 г „дрийм тийм” - Фетел и Хамилтън?

Има ли игра с местата на Райконен и световния шампион

Sportinglife
Sportinglife 13:00 ч., 21 Апр 2015
0
465
Getty Images

След новия договор на Люис Хамилтън с Mercedes, новият контракт на Кими Райконен с Ferrari се оказа следващата гореща тема във Формула 1.

Както е известно финландецът има договор за 2 сезона, който изтича в края на 2015. В него е предвидена и опция за удължаването му за още една година, която е в полза на тима.

Кими и шефът на отбора Маурицио Аривабене потвърдиха за тази опция, а Маурицио обяви, че активирането на опцията зависи изцяло от представянето на пилота.

Но фактите са, че все още няма подписан договор и Аривабене използва новата сделка, за да мотивира Райконен да се представя по-добре. В противен случай, пилотът щял да „заспи”, по думите на шефа на тима.

Освен това, Аривабене потвърди, че инициативата за удължаването на договора е дошла от Райконен.

Доскоро се смяташе, че Кими не държи да остане във Формула 1 след края на 2015 – първо заради слабата форма на Ferrari досега, а и заради това, че му се роди дете и той иска да има повече време за него.

Но възраждането на тима и доброто представянето на Себастиан Фетел и Райконен в първите стартове от сезона явно са върнали апетита на последния световен шампион на Ferrari за още успехи.

И точно бавенето на договора на Райконен, както и вече прословутото забавяне на новия контракт на Люис Хамилтън породиха нова вълна слухове, които може да имат интересен край.

Дали през 2016 в Маранело няма да бъде изграден нов „дрийм тийм”, съставен от Себастиан Фетел и Люис Хамилтън?

Преговорите на Люис с Mercedes отново са спрели и въпреки поредицата информации в медиите, че всичко е договорено и че остават само детайли, договорът все още не е факт, а уверенията, че двете страни имат много време – сегашната сделка изтича в края на годината – вече не звучат толкова искрено, колкото преди два месеца.

В Mercedes също са наясно, че не всичко се дължи на трудните преговори с Люис, който вече работи без мениджър.

„Ако Ferrari се опитва да привлече някой пилот, трябва да се има предвид, че италианците разполагат с неограничено количество пари и обикновено успяват”, заяви източник от Mercedes пред вестник Bild.

Шефът на Mercedes Тото Волф обаче отказва да демонстрира признаци на притеснение.

„Във Формула 1 сме виждали отбори, които през ноември не знаят кой ще кара за тях през март – обясни със смях Волф. – Сега сме още април, така че сме добре.”

Със сигурност, във Ferrari оставят вратата леко открехната за Хамилтън. Аривабене призна в Бахрейн, че е заявил директно на Кими, че не е готов да му предложи договор за още една година.

„Райконен ме пита за договора му и как ще процедираме оттук нататък – обясни Аривабене пред финландската телевизия MTV3. – А аз му казах: „Просто трябва да се представяш добре на пистата. Ако го направиш, договорът е твой”.

„Смятам, че Кими е човек, който може да оцени искреността ми, а аз оценявам факта, че той дойде да говорим лично, а не прати мениджъра си. Двамата се познаваме добре и се срещнахме лично, което беше полезно.”

В същото време световният шампион за 1997 година Жак Вилньов даде интересна гледна точка към ситуацията във Ferrari, като според него, италианците всъщност нямат сериозна нужда от Хамилтън.

„Все още Райконен не е на нивото на Фетел от началото на сезона – обясни канадецът. – Ако Хамилтън е свободен за догодина, то той ще е избор №1, но в момента в Маранело нямат нужда от двама пилоти, които да печелят състезания и да дърпат инициативата към себе си. Ferrari постига най-големите си успехи, когато е ясно, че има пилот №1 и вторият пилот трябва да му помага. Не виждам как ще стане това с Фетел и Хамилтън.”

С оглед на двете непотвърдени места във Ferrari и Mercedes за догодина трансферният пазар във Формула 1 отново става интересен, въпреки че мнозина смятаха, че всичко интересно е вече разпределено.

„Само глупаците могат да са напълно уверени в нещо, както и само подписаният договор е истински договор”, обобщи Тото Волф.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията