Пет неща, които научихме от Гран при на Испания
Първата победа на Нико Розберг за годината го остави в битката за световната титла във Формула 1
Първата победа на Нико Розберг за годината го остави в битката за световната титла във Формула 1, а пилотите и тимовете поднесоха на феновете интересно състезание, в което по традиция нямаше много изпреварвания, но напрежението и стратегическите ходове бяха в изобилие.
Да видим какви пет извода можем да направим от Гран при на Испания, в която ясно се видя, че Mercedes развива колата си по-бързо от своите съперници.
Битката на Розберг не е приключила
След първите 4 старта беше твърде лесно да отпишем Розберг от сметките за титлата. Той караше и се държеше като №2 в тима. Но сега демонстрира промяна. В квалификацията Нико беше недостижим – от много отдавна не бяхме гледали такова пилотиране, а на старта на състезанието не позволи на никой дори да си помисли да го догони до първия завой.
Откъде дойде тази разлика?
На първо място, бременната съпруга на Нико – Вивиан беше с него в дните на състезателния уикенд и това му подейства успокояващо. И освен това, този уикенд за първи от началото на годината всичко на Нико му се получи както трябва – настройки на колата, подготовка за състезанието, скорост, точност и т.н.
Представянето на McLaren е пълен провал
В Испания се очакваше, чe McLaren ще направи голяма крачка напред. В квалификацията се случи нещо подобно, но не толкова впечатляващо – 13-о и 14-о място едва ли са резултати, с които Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън могат да се гордеят.
Но големият срив дойде в състезанието. Испанецът пробва да си пробие път напред, но след това започна да потъва в класирането, а накрая спря заради повреда в спирачките. Бътън пък имаше проблеми с педала на газта и остана далеч от точките.
Каквото и да обясняват от тима, представянето на McLaren от началото на сезона е разочароващо. А подобренията за Испания явно не проработиха.
Издънките на Малдонадо продължават
В тези несигурни времена винаги може да се разчита на едно нещо – Пастор Малдонадо ще обърка нещо. В Испания венецуелецът успя да излети от пистата докато изпреварваше свой съперник, мина през неравностите, сложени в зоната за сигурност до завоя и повреди задното си крило, след като колата му скочи няколко пъти във въздуха.
След това Малдонадо продължи битката за по-предни позиции, но в крайна сметка отпадна 20 обиколки преди края.
Хамилтън и Mercedes са в задънена улица
Обсъждането на новия договор на Хамилтън е вече досадна тема. Преди две месеца подготовката му беше във „финалния си етап” и това, че страните още не са се споразумели по нещо, което беше „готово на 99,6%” е повече от съмнително.
Естествено, договор за толкова много пари ще трябва да получи одобрението на най-големите шефове на Mercedes, но след като те все още не са го одобрили, значи нещо не е наред. Шефове на отбори, които са се борили за подобни контракти вече подсказаха, че дори и в компания с размерите на Mercedes одобрението на такъв договор отнема няколко дни, а не няколко месеца.
Предполага се, че Хамилтън иска 50 милиона евро на сезон плюс да задържи болида, с който е спечелил световната титла и оригиналите на купите, които е получил след всяко състезание. Ники Лауда сега каза, че договорът трябва да е факт за Гран при на Монако след две седмици. Ако това не стане, спекулациите отново ще наберат скорост.
Формула 1 има нужда от личности
На пресконференцията в четвъртък пилотите имаха детинската задача да се опишат с три думи. И никой от тях дори не се опита да го направи. „Не мога да отговоря на това”, заяви Алонсо и веднага беше последван от четиримата си колеги.
Фактът, че нито един от тези петима пилоти дори не се опита да събере три думи в нещо, което ще прозвучи по-различно от PR клишетата – нещо като „талантлив, красив и скромен” например – е част от проблема, пред който е изправен малкият свят на Формула 1.
В световния шампионат няма достатъчно личности със силни характери, които да привлекат зрители. Единствените изключения от това са Люис Хамилтън и Дениъл Рикардо.
-
Секс, пиячка и Формула 1 - историята на великия Джеймс Хънт
0 - 0
-
Гран при на Австралия слага началото на най-дългия сезон в историята на Формула 1
0 -
Алонсо: Можех да сменя Хамилтън в Mercedes
0 -
Сезон 2016 във Формула 1 стартира днес в Барселона
0 -
Формула 1 има нужда от повече претенденти за титлата
0
0 коментара