Следете Ботас, той е звездата на трансферния пазар

Бъдещето на Валтери вече не зависи само от пилотирането му, а от това как ще се подреди играта на големите отбори

Sportinglife
Sportinglife 09:25 ч., 15 Май 2015
0
272
Getty Images

Финландският пилот на Williams Валтери Ботас се оказа звездата на Гран при на Испания, получила най-малко признание за постиженията в Барселона.

Валтери постигна максимума за британския тим, както в квалификацията, така и в състезанието, като успя да не позволи на по-бързия болид на Ferrari, каран от Себастиан Фетел да се измъкне напред и в същото време удържа натиска на другия пилот на Скудерията Кими Райконен, който кара без промените по колата за тази надпревара.

Ботас притежава това рядко качество – максимално добро представяне на пистата и максимално скромни изяви пред медиите, особено когато трябва да се обсъжда тема, свързана с бъдещето му и някой от големите отбори в световния шампионат.

На пистата „Каталуня” лично той отново обясни, че още е рано да се говори каквото и да е за някакви отношения с Ferrari, опровергавайки намеците на собствения си мениджърски тим и няколко италиански медии, които пък обявиха, че той вече е подписал предварителен договор с тима от Маранело.

Естествено, от Валтери се интересуват поне два от големите отбори – в случая Ferrari и Mercedes.

И уменията на финландеца са оценени по достойнство – особено карането му в последните обиколки в Испания, където Райконен го притискаше тур след тур.

Спокойното поведение на Валтери и балансираните му изказвания пред медиите, както и фактът, че той никога не критикува представянето на тима, за който кара, зарадваха неимоверно много шефовете на Ferrari. В същото време феновете все още не успяват да оценят по достойнство представянето на Ботас, и дори когато той има някакви проблеми или не успее да се справи с Фелипе Маса, обясненията му в никакъв случай не звучат убедително и репортерите не могат да „извадят заглавие” от тях.

Помните, че Валтери получи контузия в гърба по време на квалификацията в Мелбърн. Ботас форсира възстановяването на контузения мускул и му се наложи да носи пояс с лед, когато не е на пистата.

В крайна сметка, в Барселона финландецът беше най-близо до най-добрата си форма от началото на сезона.

В квалификацията той беше бърз и стабилен, а в състезанието обиколките му бяха постоянни и Валтери успя да съхрани отлично гумите си. Все още Ботас не е сред пилотите, които притесняват Люис Хамилтън или Фернандо Алонсо, но развитието му е впечатляващо и той е стигнал до следващия етап в кариерата му във Формула 1.

Williams има опция да продължи договора на Ботас и за 2016 и в британския тим имат готовност да я упражнят.

Но в същото време е възможно Ferrari да откупи договора на Валтери, да анулира опцията и той да заеме мястото на Кими Райконен.

Преди няколко седмици шефът на Ferrari Маурицио Аривабене заяви, че очаква договорът на Райконен да бъде продължен (контрактът изтича в края на този сезон и тимът има опция да го удължи с една година). Преговорите между Скудерията и мениджъра на Кими Стив Робъртсън вече започнаха, но Аривабене иска да има и други опции, чрез които да притиска финландеца. В Маранело е единият вариант за Ботас.

Другият, макар и доста по-оптимистичен е в Mercedes. Люис Хамилтън и тимът все още преговарят за новия му договор, който преди два месеца беше „готов на 99%”.

Въпреки това Бърни Екълстоун редовно подхвърля, че Люис може да се озове във Ferrari, за да си партнира с Фетел, а от Маранело едва наскоро отрекоха този вариант. Както и да се нареди пъзела за 2016, най-лошото, което може да се случи на Ботас е да остане в Williams – третият по сила в момента тим във Формула 1. Но за 2017 шансовете му да се бори за място в Mercedes и/или Ferrari са много сериозни.

Двете големи звезди на Формула 1 са Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо, а Бърни Екълстоун иска да ги види в други отбори още следващата година.

Ботас не е сред тези, които привличат широката публика и респективно, няма да получи подкрепата на Бърни за трансфер в голям клуб. Но така беше и с Кими Райконен преди повече от 10 години, а сега мълчаливият финландец е много силен фаворит на зрителите. А Валтери се усмихва малко повече от Кими.

Бъдещето на Валтери вече не зависи само от пилотирането му, а от това как ще се подреди играта на големите отбори и как ще се справи мениджърски му тим, където блестят две важни имена: шефът на Mercedes Тото Волф и двукратният световен шампион Мика Хакинен. Както каза наскоро Мика, мениджърите спират със спекулациите пред медиите и продължават да работят, за да изпълнят основната си цел – Валтери да стане световен шампион във Формула 1.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията