Изтича ли времето на Кими Райконен?

Дали „Ледения” не е загубил мотивацията си?

Sportinglife
Sportinglife 09:40 ч., 17 Май 2015
0
1017
Getty images

В Гран при на Бахрейн през април Кими Райконен сложи край на една дълга и неприятна серия – 25 състезания без да се качи на подиума. Преди това той се беше сблъсквал с такава суша само веднъж – в първите си 17 състезания като пилот на Sauber, където дебютира през 2001 година.

Първата неприятна серия приключи в първото състезание за 2002 година, когато Кими завърши трети в първия си старт за McLaren, изпреварен само от Михаел Шумахер и Хуан Пабло Монтоя.

И оттук нататък започна изкачването на Райконен към върха на Формула 1, довело до световната титла с Ferrari през 2007 година, после напускането и авантюрата на финландеца с ралитата, след това дойде успешното завръщане в Lotus, а междувременно Кими успя да спечели 20 победи във Формула 1.

За началото на 2014 Райконен се върна във Ferrari, през миналата година имаше проблеми с колата и това се оказа най-слабият му сезон във Формула 1 – 12-и в края на годината. Дали „Ледения” не е загубил мотивацията си?

Началото на 2015 обещаваше повече от това, което сме видели до момента от Райконен. Кими има нов съотборник – Себастиан Фетел, Ferrari има нов шеф – Маурицио Аривабене, Джеймс Алисън успя да направи кола по свой вкус – точно такава, каквито харесваше Кими в Lotus, а Аривабене наскоро призна, че е заръчал на инженерите да направят болида за 2015 такъв, че да допада на стила на пилотиране на Райконен.

Но досега Кими все още не е реализирал напълно потенциала на всички тези усилия – както негови, така и на тима. Да, той се пребори за второто място в Бахрейн, но Фетел се качи на подиума в четири от петте състезания до момента и спечели в Малайзия.

Какво следва за Райконен, чийто резултат в Испания може да бъде определен като „разочароващ”. В Барселона финландецът завърши пети и не успя да изпревари сънародника си Валтери Ботас в битката за 4-ата позиция, а звездата на Williams наскоро отхвърли предположенията, че точно той ще смени Кими в Маранело.

Във Ferrari преобладава мнението, че ако Райконен се чувства комфортно в колата, то той може да се бори с Фетел като с равен и да се надява поне на третото място на финала. А за да се повтори успеха на Фетел от Малайзия, то трябва да са налице много благоприятни за Ferrari фактори, за да бъде ликвидирано предимството на Mercedes.

В момента Райконен заема четвъртото място при пилотите и ако в края на годината е по-назад, това ще е голямо разочарование. Той вече е на 28 точки зад Фетел, който е трети и битката да го изпревари ще е много трудна.

Естествено, на дневен ред отново се появи въпросът за мотивацията на Райконен. Аривабене се опитва да притиска Кими с опцията да удължи договора му и за 2016 година, за да може финландецът да кара по-мотивирано. Но колко може да бъде мотивиран един бивш световен шампион, който знае още преди старта на състезанието, че няма как да се бори за победата?

Милионите фенове на Кими едва ли искат да чуят това, но най-вероятно 2015 ще е последния му сезон във Формула 1. В края на сезона Кими ще е навършил 36 години и можем спокойно да предположим, че най-добрите му дни на пистата са отминали.

А и реално погледнато, ако Кими реши да остане още дълго време във Формула 1, това ще е стратегическа грешка. Нали помните трите години, в които Михаел Шумахер караше за Mercedes, преди отново да се пенсионира? Но един дълъг залез на Кими във Формула 1 ще му се отрази по-зле отколкото навремето на Михаел.

Освен това, дори и Райконен да иска да остане във Формула 1, във Ferrari може да имат други планове. Ако италианците са уверени, че Ботас има потенциал да стане световен шампион, ще е глупаво от тяхна страна да не го наемат в момента, в който финландецът е на разположение.

Така че, ако Кими не подобри драстично представянето си, съвсем скоро той може да разбере, че догодина за него просто няма място във Ferrari, както и във всеки друг отбор, който разполага с бърза кола.

Естествено, мълчалив особняк като Кими ще липсва на PR-контролирания свят на Формула 1. Всъщност, точно за това феновете го обичат толкова – той не обича да говори, но когато го прави от него рядко ще чуете клишетата, които пишат прес отделите на отборите.

Но да си представим, че стане обратното – Кими да вземе една-две победи този сезон, да се бори с Mercedes и да засенчи Фетел, точно както го направи Дениъл Рикардо миналата година. Това възраждане ще е страхотна новина за Формула 1 – и без това в момента в челото на класирането липсват ярки личности и силни характери.

Без значение, какво ще се случи, времето на Кими изтича и той трябва да действа бързо. Дали той е готов да се раздели с Формула 1 или пък ще ни поднесе изненада този сезон? Скоро ще разберем.

Заради доброто на спорта и щастието на феновете, ще е хубаво да погледаме още малко Кими, при това в най-добрата му форма...

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията