Фернандо Алонсо: От пет години Формула 1 върви в грешна посока
Според Алонсо има нужда от повече тестове
Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо е на мнение, че плановете на Стратегическата група за развитие на Формула 1 за промени в надпреварата са доказателство, че спортът се развива в грешна посока в последните години.
Стратегическата група предлага промени в правилата от началото на сезон 2017 като основната цел е болидите да станат с 5-6 секунди на обиколка по-бързи. Предвижда се да бъде върнато и дозареждането с гориво в хода на състезанията, което беше забранено от 2010 година. А в сравнение с болидите от сезон 2004 сега колите са с 10 секунди на обиколка по-бавни.
Според Алонсо Формула 1 има нужда от повече тестове за отборите, за да може да се вдигне нивото.
„Ако отново има тестове, т.е правилата са близки до тези отпреди седем-осем години, това ще даде резултат, но означава, че в последните четири-пет години Формула 1 се развива в грешната посока – обясни испанецът. – Мисля, че празните места по трибуните на пистите са най-силното доказателство за това.”
Алонсо е на мнение, че завръщането на зареждането с гориво в хода на състезанията ще направи стратегиите на отборите и пилотите по-интересни и ще добави още неизвестни за развоя на всяка една надпревара.
„Може би това ще позволи повече въображение в стратегиите, тъй като в някои състезания пилотите ще могат да избират с колко гориво да стартират и колко дълга да е първата им серия обиколки – допълни испанецът. – Подобни неща са ми помагали в миналото.
Помня, че през 2003 година спечелих няколко квалификации – взимах полпозишъна с два пъти по-малко гориво от останалите и след това в състезанията трябваше да съм по-агресивен. В първите 10 обиколки си начело и ако завали или излезе кола на сигурността, много неща могат да се случат и това да промени хода на състезанието.
„А сега ако ми дадете лист и химикалка мога да ви наредя стартовата решетка за Монако, Канада и Австрия. Сигурно няма да позная една-две позиции, но се съмнявам, че феновете искат да гледат точно това.”
На въпроса кога във Формула 1 и стигал до лимита на физическите и психическите си възможности, Алонсо се впусна в интересни спомени. „Мисля, че през 2005 – беше категоричен пилотът, който тогава взе първата си световна титла с Renault. – През 2005 колите бяха с 8 секунди на обиколка по-бързи от тези, които караме сега.
В Малайзия инженерите сметнаха, че победителят тази година е щял да завърши на 6 обиколки зад победителя от 2006 година – щеше да е шест пъти затворен от лидера от старта до финала.
„Когато говорим за шест или седем минути за едно състезание или 8 секунди на обиколка, това означава, че колата е много трудна за каране – физически и психически, тъй като всичко е на ръба на възможностите си.
Да, говоря за неща отпреди десет години, които помня добре.” Алонсо подкрепи и идеята да има отново състезание между доставчиците на гуми във Формула 1.
„До 2006 битката между Michelin и Bridgestone беше много интересна, тъй като двете компании работеха много усилено и правеха все по-добри гуми – обясни Фернандо. – През 2005 имахме супер бързи гуми, които издържаха от старта до финала, а от 2007, когато доставчик остана само Bridgestone, нещата станаха съвсем различни.”
И накрая, Алонсо категорично отхвърли възможността да участва в работата на Стратегическата група. „Не, в никакъв случай. Аз съм твърде радикален. Там трябва да има здрав разум”, завърши пилотът на McLaren.
0 коментара