Рекламите на алкохол във Формула 1 остават

ФИА си изми ръцете и прехвърли проблема на национално ниво

Sportinglife
Sportinglife 15:05 ч., 28 Май 2015
0
304
GETTY IMAGES

Формула 1 няма да загуби алкохолните си спонсори въпреки сериозния натиск от страна на Европейската комисия тези компании да не могат да рекламират в моторните спортове.

Признанието дойде от президента на ФИА Жан Тод, който каза, че такава забрана няма да има.

Миналата седмица Европейският алианс за контрол над алкохола публикува свой доклад миналата седмица, според който алкохолните марки, присъстващи във Формула 1 се радват на отлично позициониране и са видими от всички. Каквато е и целта на рекламодателите.

Но според този доклад рекламирането на алкохол и алкохолни марки във Формула 1 противоречи на Директивата за аудиовизуални услуги на ЕС.

„Количеството на показване на алкохолни реклами или свързани с тях съобщения е изключително голямо, по каквито и стандарти да го преценяваме”, заяви главният секретар на Алианска Мариан Скар. – Сега се опитваме да накараме Формула 1 да се откаже от алкохолните реклами.”

Тод обаче обясни, че рекламните на алкохолни марки нямат нищо общо с ФИА и всяка отделна страна трябва да носи отговорност за това дали обучава правилно жителите си за това как да употребяват отговорно алкохол, както и какви са рисковете от пиенето.

„Рекламите на алкохол не са свързани с ФИА, те са свързани с всяка отделна държава – заяви Тод. – Аз съм напълно против пиенето и шофирането в нетрезво състояние, но всяка отделна страна трябва да си свърши работата в тази насока.

„Няма как да забраним алкохола – това е невъзможно. Но можем да научим хората, че не може да пият и да карат.

„Затова аз се опитвам да накарам алкохолните компании да помогнат за финансирането на програми, които обучават хората по този въпрос и които трябва да намалят броя на тези, които пият и след това карат.

„Ние работим усилено по тази тема, тъй като той е много важен проблем.”

В момента три отбора от Формула 1 имат сред спонсорите си алкохолни компании: Force India, Williams и McLaren.

Много анализатори се притесняват, че ако алкохолните реклами бъдат забранени във Формула 1, това ще нанесе тежък удар върху тимовете, тъй като тук става въпрос за солидни спонсори, някои от които имат важно значение за съществуването на тима, на който дават пари. Такъв е случаят с Martini и Williams и Johnny Walker и McLaren.

Martini се оказа първият голям спонсор на Williams за началото на миналия сезон, когато британският тим демонстрира, че излиза от кризата, в която беше изпаднал и ще се бори за място в челото. От друга стран, Johhny Walker рекламира толкова отдавна при McLaren, че марката на уискито вече се приема като неразделна част от имиджа на отбора.

При Force India алкохолните спонсори са част от бизнес империята на Вижай Маля, или поне доскоро бяха, така че там е по-скоро вътрешно разместване на пари и няма чист бизнес модел.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията