Алонсо отново е шампион по заплата
Световният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън се класира трети
Напусналият Ferrari в края на миналата година Фернандо Алонсо се състезава за 35 милиона евро на година в McLaren-Honda, разкри специализираното издание Business Book GP 2015.
Завръщането на испанеца при Рон Денис тръгна трудно заради проблемите с болида МР4-30 и постоянните дефекти в новия турбо мотор на Honda, но испанецът на няколко пъти заяви, че не губи оптимизъм, че тимът ще се върне на върха на класирането.
За този сезон действащият световен шампион Люис Хамилтън е класиран едва на трето място с 25 милиона евро заплата от Mercedes. Но това е последната му година от настоящия договор, като новият, който той подписа ще влезе в сила от началото на 2016 и тогава се очаква, че Хамилтън ще оглави класирането или поне ще се изравни с Алонсо по приходи от заплата от отбора.
Втората позиция в класирането заема наследникът на Алонсо в Маранело Себастиан Фетел. Германецът напусна Red Bull след четири поредни световни титли и сега се състезава за Ferrari срещу 28 милиона евро на сезон.
Ако информацията на Business Book GP 2015 е коректна, но другият пилот на Mercedes Нико Розберг определено не е сключил най-добрата сделка с тима, когато преподписа с тях през юли миналата година. Заплатата на германеца е изчислена на 13,5 милиона евро, което е почти два пъти по-малко от това, което получава Хамилтън, и то преди да подпише новия си договор.
Подобно е положението и във Ferrari – по договора, който изтича в края на този сезон бившият световен шампион Кими Райконен кара за 18 милиона евро на сезон. Тимът има опция в своя полза да удължи договора на финландеца за още една година, но активирането й се бави и най-вероятно това ще се случи през лятото, за да може Ferrari да обяви двамата си пилоти за следващата година на „Монца” през септември.
Последният пилот с по-сериозни доходи в челото на класирането е другият пилот на McLaren Дженсън Бътън. Британецът, чието оставане в отбора беше под въпрос до декември миналата година е подписал за 10 милиона евро на сезон, което се смята, че е стъпка назад в сравнение със заплащането му от предишните години.
След Бътън се подреждат петима пилоти, които се състезават за по 4 милиона евро на година: тук са двете звезди на Lotus Ромен Грожан и Пастор Малдонадо, двамата пилоти на Force India Нико Хюлкенберг и Серхио Перес и бразилският ветеран на Williams Фелипе Маса. Но в тази групичка точно Маса е единственият, който си получава заплатата навреме, а при другите често има закъснения с оглед на финансовите проблеми на отборите им, особено в Lotus, където финансовата криза се превръща в перманентно състояние.
Другият пилот на Williams Валтери Ботас получава два пъти по-малко от Маса – 2 милиона евро, но ако финландецът остане при Клеър Уилямс и догодина, това със сигурност ще се промени защото към Валтери имат интерес почти всички големи отбори във Формула 1.
Откритието на миналия сезон Дениъл Рикардо кара за още по-малко пари за Red Bull – 1,5 милиона евро на сезон. Но при Red Bull е налице по-различна схема на заплащане на пилотите – годишните им заплати са по-ниски, но те получават най-големите премии и бонуси във Формула 1. Така миналата година Рикардо си осигури отлични приходи с трите победи, които спечели, но кризата, в която се намира тимът този сезон го лишава от бонуси и премии за точки.
Руският пилот на Red Bull Даниил Квят се състезава за 750 000 евро на сезон, а три пъти по-малко – по четвърт милион на година печелят двамата дебютанти на Toro Rosso Макс Верстапен и Карлос Сайнц-младши.
Естествено, на дъното на класирането са пилотите на отборите, които се представиха най-зле миналата година – Sauber и Manor. Оцеляването на швейцарския тим все още не е сигурно, а годишните договори на Наср и Ериксон са за по 200 000 евро.
Уил Стивънс кара за Manor за 150 000 евро, а в дъното на класирането е Роберто Мери с 50 000 евро. Тук обаче по-скоро става въпрос за разходи на пилота, които тимът компенсира, но не му плаща заплата. И в тези 50 000 евро се включват билетите за самолет на Мери, застраховката му, рентакарите, хотели и т.н.
0 коментара