Хамилтън е готов да си отмъсти за Монако

Преди Гран при на Канада

Sportinglife
Sportinglife 11:30 ч., 07 Юни 2015
0
301
Getty Images

Световният шампион Люис Хамилтън не позволи кой знае какви интерпретации по темата кой ще е лидер на колоната в Канада и демонстрира, че проблемите от Монако са забравени и той е готов отново да увеличи аванса си.

Британецът беше най-бърз в двете петъчни свободни тренировки, а в квалификацията отново нямаше проблем със съотборника си в Mercedes Нико Розберг, който във втората част демонстрира, че може да се бори с Люис, но в решителните обиколки в края на сесията изостана.

Трасето „Жил Вилньов” е едно от интересните места за Люис – това е писта, която отговаря идеално на стила му на каране, особено когато става въпрос за тънкия усет за агресивно спиране в края на дългите прави. И доста често Люис се възползва по най-добрия начин от това, но има и случаи, в които победите в Канада му се изплъзват.

Състезанието миналата година е идеален пример за това. В квалификацията Розберг изненадващо успя да изпревари Хамилтън, но в хода на надпреварата Люис го догони и го изпревари, а малко по-късно трябваше да се откаже от битката заради технически проблем.

Самият Люис заяви по-рано тази седмица, че формата му в Канада обикновено е „отлична”. През 2007 той взе полпозишъна и победата тук, през 2008 отново беше фаворит за първото място, но забавяне в бокса го прати зад Кими Райконен а на излизане от бокса Люис удари финландеца отзад по най-глупавия начин, който може да си представите.

Прес отдела на Mercedes успя да се справи сравнително успешно с провала в Монте Карло, като за това помогнаха обясненията както на Хамилтън, така и на Тото Волф, а спечелилият с късмет Нико Розберг не получи възможност да обясни колко много се радва на третата си поредна победа в Монако.

Сега обаче идва времето за разплата и връщането на „дълга” на Люис. Той знае, че в Монреал може да накаже Розберг така, както го направи от старта до 65-ата обиколка в Монте Карло – непостижимо темпо и обезсърчаване на германеца. И представянето му в квалификацията ясно показа посоката, в която се развива уикендът на Люис. Въпреки, че остана последен в третата свободна тренировка и не успя да се подготви по най-добрия начин за квалификацията заради негови грешки в обиколките и прекъсвания на сесията заради инциденти.

Но в челото има още един фактор, който обаче ще се отрази повече на Розберг, отколкото на Хамилтън. Присъствието на Кими Райконен на втора редица – най-добрият квалификационен резултат на финландеца този сезон, обещава интересно състезание.

Новата версия на двигателя на Ferrari дойде в най-подходящия момент за Райконен, както и за Фетел, който обаче вчера имаше лош късмет, а с наказанието за изпреварването при червен флаг, ще има нова възможност да докаже на критиците си, че наистина може да изпреварва, когато стартира от по-задни позиции.

Състезателното темпо на Кими е по-добро от това на Фетел от началото на годината, а като към това добавим и по-доброто износване на гумите, които се дължи на стила на пилотиране на финландеца, то Райконен е повече от сериозен претендент за място на подиума.

А дали в състезателно темпо Кими няма да получи възможност да се бори и с пилотите на Mercedes и да се възползва от една от малкото слабости на иначе доминиращия W06 на световните шампиони? Болидът на Mercedes вече показа, че има склонност да развива проблеми със спирачките на подобни трасета тази година – както стана в Бахрейн, а това важи и за W05, който миналата година също имаше проблеми със спирачките в Канада. Дали това не е шансът на Райконен?

В същото време обаче срещу Кими ще работи друг фактор. В последните стартове пред него потегляше Фетел, който обикновено караше с по-агресивна стратегия и постоянно притискаше пилотите на Mercedes или поне се опитваше да ги догони. Това редовно караше стратезите на световните шампиони да вкарват по-рано Хамилтън и Розберг в бокса, за да могат да „покрият” Фетел, а с по-късното си спиране заради запазените гуми Кими успяваше да се доближи до лидерите. Сега Фетел ще е по-назад и ако пилотите на Mercedes успеят да се откъснат от Райконен в началото, може и да не им се наложи да търсят ранно спиране. Но ако не успеят...?

Като изключим това преследване, което обещава да е много интересно, малко по-назад също ще е вълнуващо. Канада ще е сцена на битката между Williams и Lotus за това кой ще е клиентски тим №1 на моторите Mercedes. Ботас тръгва четвърти, но веднага зад него са Грожан и Малдонадо, а Маса е далеч назад. И Ромен вече заяви, че никой не може да му забрани да мечтае за място на подиума.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията