Porsche наложи невероятно темпо в Льо Ман

Днес са следващите две квалификации

Sportinglife
Sportinglife 13:35 ч., 11 Юни 2015
0
1188
GETTY IMAGES

Първата квалификация за „24 часа на Льо Ман” донесе на Porsche първите три места в класирането в общото подреждане и клас LMP1, но по-впечатляващо от това е темпото, което демонстрираха пилотите на марката.

Още в самото начало на първата от трите квалификации Нийл Яни (№18) записа сензационните 3.16,887 минути в бързата си обиколка зад волана на 919 Hybrid, което го изведе на първо място в 2-часовата нощна сесия и му осигури първото място до края на квалификацията.

Яни подобри постижението за полпозишъна за миналата година с почти 5 секунди, а превъзходството на Porsche беше допълнено от карането на Тимо Бардхард (№17) и Ник Танди (№19), които останаха втори и трети.

Най-близо до пилотите на Porsche се оказа Лоик Дювал с Audi R18 с №8, който постигна 3.19,886 минути – изоставане от почти 3 секунди спрямо Яни, а другите два прототипа на марката се наредиха пети и шести.

Още по-назад се оказаха първенците в Световния шампионат за издръжливост за миналата година – Toyota и обновените прототипи TS040, които останаха на над 6 секунди от времето на Яни за една обиколка.

Все пак, трябва да отчетем, че в Toyota работеха повече по подготовката на колите за състезанието през уикенда и така и не записаха нито една изцяло квалификационна обиколка. Най-добър сред пилотите на Toyota се оказа Стефан Саразен с прототип №2, който постигна 3.23,543 минути.

Първата квалификационна сесия в Льо Ман донесе на новите прототипи на Nissan за клас LMP1 12-о, 21-о и 23-о място в общото класиране, но в японския тим все още работят по развитието на колата и целта на екипажите ще е да стигнат максимално далеч в състезанието, а не да правят някакви сметки за класиране.

Освен това, снощи деветимата пилоти на Nissan трябваше да направят задължителните пет нощни обиколки за всеки един от тях, за да получат право да стартират в състезанието в събота и затова заложиха на по-внимателното темпо.

В клас LMP2 Ричард Брадли с прототипа на KCMG оглави класирането, както стана и в свободната тренировка с време 3.38,032 минути и изпревари с почти 1 секунда колата на Greaves-Gibson Nissan, която обаче не участва в последните 30 минути от сесията заради инцидента на победителя от GT Академията на Nissan Гаетан Палу, който излетя от завоя „Мюлсан”. Малко по-рано Джон Ланкастър записа 3.38,958 минути за тима.

Третото място заеха победителите от миналата година в класа JOTA Sport с прототипа Gibson-Nissan, а най-доброто време беше дело на Оливър Търви. С атака в последните минути Сам Бърд изкачи своя G-Force Ligier-Nissan на четвъртото място в LMP2, но за повече нямаше време.

Пилотите на Aston Martin бяха най-бързи и в двата GT класа снощи – Pro и Am. Ричи Станауей зададе маркера в Pro с 3.54,928 минути, а Педро Лами с другия Aston Martin постигна първата позиция в Am.

Днес са следващите две двучасови квалификации, който ще определят стартовата решетка за 83-ото издание на „24 часа на Льо Ман”, което стартира в 16 часа българско време в събота.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията