Хюлкенберг: Победата в Льон Ман доказва, че имам талант
Нико похвали съотборниците си в прототип №19
Победителят в „24 часа на Льо Ман” Нико Хюлкенберг заяви, че успехът в първия му старт в легендарната надпревара е доказателството, че досега талантът му е бил скрит зад скромните възможности на малките тимове във Формула 1, за които досега се състезава германецът.
Нико, Ник Танди и Ърл Бамбър донесоха 17-а победа на Porsche в 83-годишната история на Льо Ман, а по ирония на съдбата те започнаха надпреварата като екипаж №3 на германската марка. Нико и компания карат с ограничена програма в Световния шампионат за издръжливост (WEC) и тя на практика се изчерпа, тъй като за тях бяха планирани стартове само на „Спа” и в Льо Ман.
Това е първият голям успех на Хюлкенберг от 2009 година насам, когато той спечели титлата в сериите GP2, а на следващата година дебютира във Формула 1 с Williams. Освен за британския тим, Нико е карал и за Sauber, а сега се върна във Force India, където вече беше веднъж.
Единственият път, когато Хюлкенберг имаше реален шанс за място в някой от големите тимове се появи в края на 2013 година, когато той беше претендент да е съотборник на Фернандо Алонсо в Ferrari, но италианците решиха да си върнат Кими Райконен. След това Нико се пробва да влезе в Lotus, но пък там предпочетоха Пастор Малдонадо и парите на петролния му спонсор PDVSA.
Много специалисти от години повтарят, че Нико има качества да е световен шампион във Формула 1 и сега германецът обясни, че вярва, че е доказал потенциала си с победата в Льо Ман.
„Да, мисля, че тази победа доказва, че имам талант – заяви Хюлкенберг. – Не можеш да спечелиш „24-те часа на Льо Ман по случайност или с късмет. Ние разполагахме с автомобил, който можеше да спечели това състезание – 919 Hybrid на Porsche е страхотен прототип. Аз вложих всичко, което умея в тази надпревара, но моите колеги в екипа се представиха още по-добре.
„Ник и Ърл са невероятни пилоти, за мен е чест, че се състезавам с тях. В Льо Ман не можеш да спечелиш ако разполагаш само с един добър пилот, трябва всички да са на ниво, за да имаш шанс да минеш напред. Тези 24 часа минаха добре за нас и ще оставят незабравим спомен у мен.”
Нико потвърди, че през по-голямата част от времето, когато е бил зад волана на прототипа с №19 е карал на ръба на възможностите на колата, както и на своите.
„Беше страхотно, насладих се на всеки един момент на пистата – обясин Хюлкенберг. – Прототипите от клас LMP1 са много забавни за каране, но и леко плашещи на моменти.
Пистата „Сарт” е страхотно място, къде другаде една обиколка е 13 километра? Факт е, че за 24-часово състезание темпото беше доста високо, повечето ни обиколки са със средна скорост около 245 км/ч. През по-голямата част от времето карах на пълна газ, нещо, което не съм очаквал за едно състезание за издръжливост, но сега трябваше да го направим, за да имаме шанс да спечелим.”
Германецът дебютира този сезон в WEC с Porsche, след като получи специално разрешение от Force India, за да участва в шампионата. Нико кара за първи път на „Сарт” преди две седмици, когато направи първите тестове с №19 за „24 часа на Льо Ман”.
Първите думи на германеца след финала вчера бяха: „Предполагам, че сънувам, не може да е истина”. Точно той беше пилотът, който докара колата на финала, „младоците” на Porsche успяха да изненадат всички фаворити в Льо Ман.
0 коментара