Две състезания за уикенд във Формула 1?
Промените в световния шампионат започват още от другия месец
Сериозните промени във Формула 1 ще се случат доста по-скоро от очакваното, като още през 2016 година форматът на състезателните уикенди може да промени важни изменения.
След заседанието на Стратегическата група за развитие на Формула 1, от ФИА и FOM обясниха, че промените ще са „вълнуващи и иновативни”.
„Обсъждахме няколко вълнуващи и иновативни промени в квалификациите и състезателния формат на надбягванията във Формула 1. В момента тези предложения се анализират от ФИА и FOM, за да бъдат въведени за сезон 2016 година.”
Наскоро президентът на ФИА Жан Тод заяви, че той подкрепя промени в състезателните уикенди на Формула 1, а сега идват тези идеи, които може би ще бъдат прокарани за догодина.
„Форматът на състезателните уикенди във Формула 1 може да бъде променен – обясни Тод. – Можем да дискутираме дали състезанията да станат с 10 обиколки по-къси или по-дълги. А защо да не направим и спринтово състезание в събота? Защо не?”
В 65-годишната история на Формула 1 най-много промени е претърпяла квалификацията, но включването на съботно състезание в програмата ще е истински пробив в развитието на световния шампионат.
Други промени пък ще влязат в сила още от август тази година – за Гран при на Белгия на пистата „Спа”. С тях пилотите ще получават още по-малко помощ от електронните системи и екипите в бокса.
ФИА започна миналата година да налага ограничения в тази насока и това се отрази сериозно на информацията, която пилотите получават от бокса, както и съветите, които им дават състезателните им инженери.
След това, малко преди началото на сезон 2015 предвидените нови ограничения бяха отложени, но сега вече ще влязат в сила.
Допълнително ще бъде ограничена и помощта, която получават пилотите от някои системи в колите – особено на старта на състезанията – един от най-важните и трудни моменти.
„Нашата цел е да намалим помощта за пилотите и съветите и информацията, които те получават и това беше подкрепено единодушно”, се казва в съобщението на Стратегическата група след срещата й вчера. От ФИА уточниха, че ограниченията засягат основно „стартовете на състезанията”.
„Това означава, че пилотът ще контролира напълно поведението на колата си на старта, както и след това, а това ще направи състезанията по-интересни и непредвидими”, е мнението на ФИА.
Настоящият световен шампион във Формула 1 Люис Хамилтън наскоро обясни, че ограничаването на информацията, която получава от бокса не се отразява на пилотирането му.
Но ограничаването на тази комуникация миналата година не се отрази по най-добрия начин на съотборника му Нико Розберг, който често се допитва до състезателния си инженер за това какво да прави в една или друга ситуация.
0 коментара