Формула Е върна Вилньов в големия спорт
Канадецът ще кара за тима на Леонардо ди Каприо
Световният шампион във Формула 1 за 1997 година Жак Вилньов се завръща на пистата, при това в надпревара, която успя да спечели интереса на европейските фенове – първият в историята шампионат с електрически болиди Формула Е. Канадецът направи тестове на колата на тима от Монако Venturi през юли и това веднага породи слухове, че Жак ще смени Ник Хайдфелд за втория сезон в историята на Формула Е.
Jacques Villeneuve (@27villeneuve) to race in #FormulaE for @VenturiGP » http://t.co/MmXka8qqIi pic.twitter.com/bq1nQlPJ40
— SPEED (@SPEED) August 8, 2015
И през уикенда от пресслужбата на Venturi, където съсобственик е холивудската звезда Леонардо ди Каприо потвърдиха, че Вилньов ще си партнира със Стефан Саразен през новия сезон.
„За първи от няколко години имам възможност да участвам в пълен сезон в силен шампионат – заяви Вилньов преди началото на предсезонните тестове във Формула Е, които стартират днес на пистата „Донингтън парк”. – Много съм доволен защото атмосферата във Venturi е страхотна, познавам се отдавна със Стефан Саразен и двамата си имаме доверие.”
Опитът на Саразен ще е полезен на Жак, който в последно се състезава в световния рали крос шампионат – французинът участва активно в развитието на новия болид на Venturi – VM2000 и вече е навъртял над 1600 тестови километра това лято.
„Новият ни електромотор веднага ни доказа, че е достатъчно надежден – обясни Саразен. – Разполагаме и с много добра трансмисия, не знам докъде са стигнали другите отбори, но смятам, че ние разполагаме с много ефективен автомобил.”
Саразен завърши първи в последния старт за сезона в края на юни в Лондон, но беше дисквалифициран минути след финала, тъй като се оказа, че е използвал повече електроенергия от разрешеното.
1997 F1 world champion Jacques Villeneuve joins Venturi in Formula E http://t.co/0Bk7AXSTx0 #F1onNBC pic.twitter.com/zv4kyvfBbi
— F1® Racing on NBC (@F1onNBCSports) August 7, 2015
„Жак Вилньов е първият световен шампион, който ще участва във Формула Е – допълни изпълнителният директор на компанията-майка на тима – Venturi Automobiles, Гийдо Пастор. – Помним световната му титла във Формула 1 през 1997, както и триумфът му в Щатите малко по-рано – през 1995 Жак спечели титлата в IndyCar, както и първото място в легендарната надпревара „500 мили на Индианаполис”.
Жак кара 10 години във Формула 1, където се състезава за Williams, BAR, Sauber и Renault и спечели 11 победи и 23 подиума.
След като напусна Формула 1 Жак беше част от екипа на Peugeot в Льо Ман, където французите участваха с дизеловия 908 HDI, а по-късно записа и стартове в NASCAR.
Жак е син на легендата на Ferrari Жил Вилньов, но когато пристигна във Формула 1 в началото на сезон 1996 заяви, че не смята, че един пилот трябва задължително да кара за Скудерията, за да постигне успехи в световния шампионат.
0 коментара