Болидите на Lotus може да останат на „Спа”
Нови проблеми за закъсалия финансово тим
Гран при на Белгия донесе поредната юридическа битка на намиращия се в хронична финансова криза тим на Lotus – този път заплахата е болидите на отбора да бъдат прибрани от съдия-изпълнител заради неуредени отношения с бившия резервен пилот Шарл Пик.
Преди лятната пауза тимът изпадна в неудобна ситуация в Германия – заради забавени плащания Pirelli задържа гумите на Lotus за петъчните свободни тренировки и пилотите на тима пропуснаха първата сесия.
Това също породи проблеми защото Джолиън Палмър си беше платил да кара в тази тренировка, но не се получи.
Сега Пик е този, който ще тормози адвокатите на Lotus, а тимът на Жерар Лопес се превръща в символ на некоректността и финансовите проблеми в съвременната Формула 1.
Пик подписа с Lotus в началото на миналата година като резервен пилот и беше освободен в края на сезона.
Но 25-годишният французин даде Lotus под съд, като твърди, че в договора му е имало фиксирано количество тестови и тренировъчни дни, в които той е трябвало да кара колата на отбора Е22, но това не се е случило.
Миналата година Lotus ползваше проблематичния турбо двигател на Renault и особено в началото на сезона колите на отбора често престояваха в бокса заради повреди. Когато нещата се стабилизираха шефовете на отбора решиха да осигурят максимално време зад волана на титулярите Ромен Грожан и Пастор Малдонадо и така ангажиментите към резервните пилоти бяха зачеркнати.
Вчера Пик обяви, че се е сдобил със съдебна заповед, с която се забранява болидите и оборудването на тима да напуснат „Спа” в края на състезателния уикенд за Гран при на Белгия.
Адвокатите на двете страни вече обсъждат случая, а основният акционер в тима Жерар Лопес заяви пред списание Autosport, че е уверен, че проблемът ще бъде решен преди старта на състезанието утре.
„Проблемът ще бъде решен, при това по изгоден за всички начин – обясни Лопес. – Наясно сме, че има разлика между дните, в които Пик кара и дните, в които трябваше да кара. Но ще намерим решение и смятам, че ще можем да си тръгнем от „Спа” заедно с колите ни. Няма как те да останат тук.”
В четвъртък вечерта тимът остави трима човека да „пазят” болидите в боксовете: тим мениджърът, техническият директор и координаторът на отбора. А до 23 часа местно време целият екип на отбора трябва да е напуснал боксовете. Затова вчера шефовете на тима трябваше да обясняват присъствието на хора в бокса след разрешеното време, но в крайна сметка стюардите приеха тезата, че тримата не са работили по болидите, а само са ги пазили.
0 коментара