Райконен обвини съединителя, Аривабене – пилота
Спор във Ferrari за проваления старт на Кими
Кими Райконен и шефът му във Ferrari Маурицио Аривабене влязоха в спор за това чия е вината за проваления старт на финландеца в неделя, който го лиши от шанс да се качи на подиума в домашното състезание на Скудерията – Гран при на Италия.
В събота Райконен записа най-добрата си квалификацията този сезон и за първи път от две години спечели място на първа стартова редица.
На старта обаче Кими не успя да потегли и остана на място поне 2 секунди, което означаваше, че той стигна последен до първия завой. След това Райконен демонстрира изключително агресивно пилотиране и успя да си пробие път до петата позиция на финала.
„Двигателят се включи на режим, който предотвратява изгасването му, един вид безопасен режим – обясни след състезанието Кими. – Това стана в момента, в който отпуснах съединителя, но колата не тръгна. Веднага коригирах това и потеглих, но загубих много време на старта.
„Според нас, проблемът е във втория съединител, който не беше зацепил правилно, въпреки че аз съм напълно сигурен, че изпълних правилно всички операции преди старта и очаквах да потегля нормално. Не знам какво точно стана, просто моторът премина на друг режим и след няколко секунди вече бях последен.”
Преди Гран при на Белгия преди две седмици ФИА наложи нови ограничения на отборите при стартиране и пилотите вече нямат право да ползват съвети от страна на състезателните си инженери, като тази информация е изключително важна точно за зацепването на втория съединител, който осигурява оптимално потегляне.
„Информацията за работата на съединителя показва, че той е бил на гранична позиция, за да зацепи, но предстартовите процедури са едни и същи, изпълних ги точно, но не мога да обясня защо колата ми не потегли.
„Ще анализираме какво точно се случи, за да не се повтаря това, тъй като е доста неприятно. Стартираш от първа редица и преди първия завой си вече последен, това не е никак приятно.”
В същото време шефът на Ferrari Маурицио Аривабене обясни, че вината за проваления старт на Райконен е на самия пилот, а не на някакъв проблем в работата на съединителя.
„Кими направи страхотна квалификация – обясни Аривабене. – Но на старта може би сбърка нещо и изостана в началото. Може би е натиснал неправилния бутон с пръста си, все още проверяваме и не сме съвсем сигурни каква точно е причината за това забавяне. Но в хода на състезанието Кими изпревари много, много автомобили и направи фантастично състезание.”
От Ferrari направиха уточнение, че тимът ще разследва причината за проблемите на Райконен на старта и резултатите ще бъдат оповестени по-късно.
0 коментара