Кой ще спре Ожие?

Последен сезон във WRC с настоящите технически правила

Sportinglife
Sportinglife 10:00 ч., 22 Яну 2016
0
1451
VolkswagenMotorsport and WRC

Заплахата Hyundai

Ожие ще трябва да следи съотборниците си, както и звездите на Hyundai стават все по-бързи, а освен това получиха и нова версия на i20 WRC. Новият автомобил вече записа 8000 тестови километри и при него трябва да отсъства основната слабост на предшествениците му – недостатъчната надеждност. Новата кола е базирана на тази от миналия сезон, а за „Монте Карло” двата нови автомобила са за Дани Сордо и Тиери Нювил, докато Хейдън Падън ще кара колата от миналия сезон. Основните промени са в напълно новото шаси и сериозно преработеното окачване.

През 2015 тимът понесе сериозен удар заради резкия спад във формата на Нювил през втората половина на сезона. Това го превърна в №2 в тима и дори породи спекулации за бъдещето му в тима. Но в Hyundai решиха да задържат Нювил, той се ползва с подкрепата на шефовете си и беше номиниран за точки за конструкторите за първите два старта в Монте Карло и Швеция. В първия старт тази номинация получава Сордо, а за снежната битка – Падън.

Ветеранът Сордо също може да е опасен съперник зад волана на новия i20, но откритието на миналата година беше Падън. 28-годишният новозеландец дебютира с 5-о място в Швеция, където замени контузения Сордо, а в Италия записа първия си подиум, след което до края на сезона по-често беше пред Нювил, вместо зад него.

Страхотното представяне на Падън му донесе 3-годишен договор с тима и ако проблемите на Нювил продължат, то Хейдън ще се превърне в лидер на тима. Сега той дебютира на „Монте Карло”, но вече заяви, че разчита на точки и стабилно представяне.

Ford и Citroen в ролята на аутсайдери

Citroen ограничи програмата си за 2016 година, официално компанията не участва в шампионата, но през 2017 ще се завърне с автомобил по новите правила. Все пак PH Sport ще участва в определен брой състезания под името Abu Dhabi Total WRT. В първите две ралита за тима ще кара Крис Мийк. Крис вече подписа 3-годишен договор със Citroen и ще е част от тима, но с оглед на това, че DS3 WRC няма да бъде развиван през 2016, то шансовете му срещу VW и Hyundai няма да са много големи.

В „Монте Карло” съотборник на Мийк ще е победителят в ралито през миналата година в клас WRC2 Стефан Лефебр, а в Швеция ще карат Крейг Брийн и Халид Ал-Касими. От PH Sport все още не са потвърдили програмата си за цялата 2016 година.

M-Sport ще участва цял сезон с две коли Fiesta WRC, карани от завърналия се в тима Мадс Остберг и дебютанта Ерик Камий. Мадс остана без кола след промяната в плановете на Citroen и трябваше да си търси нов отбор. Камий вече натрупа опит като тестпилот на Toyota, а миналата година показа много силно представяне във WRC2 особено в „Монте Карло”. Но 28-годишният пилот основно ще трябва да трупа опит през 2016 година. В „Монте Карло” M-Sport ще има и трети пилот – бившият победител в състезанието Бриан Буфие, който е специалист по тези трасета.

Частните пилоти

От Танак беше освободен от M-Sport, но ще продължи да се състезава с Fiesta WRC, вече за новия частен тим DMACK WRT, който започва сезона с една кола, а се говори, че скоро ще има втора, карана от Яри Кетомаа.

Другият частен тим с един автомобил ще е Yazeed Racing, воден от Язид Ал-Раджи. Пилотът от Саудитска Арабия също ще кара Fiesta WRC, но ще пропусне „Монте Карло”, тъй като преди дни завърши в рали „Дакар”, но ще стартира в Швеция.

Все още не е ясно дали бившият пилот от Формула 1 Роберт Кубица ще остане в световния рали шампионат. Полякът ще стартира в „Монте Карло”, но заяви,че не знае дали след това ще продължи с програмата си във WRC като намекна, че може би ще се ориентира към някой пистов шампионат, тъй като засега няма спонсор, за да продължи в ралитата.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията