Великата китайска революция
Крайната точка на стратегията може да е домакинство на Мондиал
Дори Реал и Барса скоро може да изпитат мощта на китайците.
Саймън Чадуик от Спортния бизнес университет в Солфърд обяснява:
"Това не бива да ни изненадва.
Футболното развитие на тази страна следва икономическия им модел.
Експанзия в чужди компании и ноу хау, за да подобрят нивото на собствената си икономика и начин на работа.
Те копират модели и ги позлатяват с огромни инвестиции."
Китайската федерация е разработила план от 50 точки, като стратегията е насочена към крайна цел - домакинство на световно първенство.
Футболът в Китай трябва да бъде развит, защото този процес се е забавил с десетилетия.
С тези играчи, които заминават към страната днес - Тейшейра, Мартинес и другите, се повишава културата на феновете в Китай за футбола.
Дидие Дрогба мина през първенството, както и Марчело Липи, който изведе Гуанджоу до титла в Азиатската Шампионска лига.
Китайците харесват модела на Манчестър Сити - масивна и агресивна финансова политика, създаване на ултрамодерни кампуси за млади играчи, наливане на огромни пари в трансфери...
Когато нямаш вековни традиции, създаваш едновременно и корените, и самото дърво.
Това не е съвсем начална точка, ако трябва да сме честни.
Лигата вече е популярна в страната, като Гуанджоу и пекинският Гуоан привличат редовно по 40-45 хиляди зрители на мачовете си.
Да, за мащабите на страната може да си кажете - какво толкова. Но футболът в Китай изобщо не е с влиянието и историята, които има в Европа.
Баскетболът бе на първо място доскоро, след като НБА инвестира мощно в страната в края на миналия и началото на новия век, а и Яо Минг даде тласък на интереса към този спорт.
Днес обаче нещата идват на местата си.
Инвестират се милиони в откриване на академии за таланти, което не е лесно в Китай, където има огромни бедни региони.
Децата трябва да пътуват с часове за тренировки.
Но постепенно Лигата налага организация.
Въпросът е дали стратегията ще донесе резултати навреме, за да видим Мондиал 2024 в Китай.
Нищо чудно.
А дотогава - Роналдо, Ибра, а вероятно един ден и Меси, ще получават изкушаващи предложения от бизнесмени с китайски имена.
Няма да им е лесно да отказват, особено, след като сметнат, че мисиите им в европейския футбол са завършени.
0 коментара