Кими - най-симпатичният безхаберник в спорта
Ferrari обаче продължава да разчита на финландеца, който никога не изглежда заинтересован
Кими, разбира се, не показва никакви емоции. Но миналия уикенд го видяхме да се заяжда, да прояви злорадство. И му отиваше, сигурно, защото рядко виждаме такъв тип проява от него.
Обикновено неинтересните му пресконференции получиха удар, когато той седна за брифинга този път, малко след обявяването на новия му договор с Ferrari, който го оставя в отбора до 2017-а.
"Доставя ми удоволствие, че доста хора са разочаровани от това - изхили се Кими. - Да не мислите, че щях да съм тук, ако не можех да карам?". Явно Райконен дълго е задържал някои неща.
Kimi Raikkonen is happy to see 'disappointed people' after signing a new Ferrari contract https://t.co/DfVXEm9Sjh pic.twitter.com/ntjY5xUSlO
— BBC Sport (@BBCSport) 18 July 2016
Човекът има вероятно най-много фенове от всички пилоти във Формула 1 в момента, това не подлежи на съмнение. Всички те са единодушни, че Кими просто има нужда от добра кола, иначе по-бърз от него няма. Дали са прави обаче?
Статистиките не са в тяхна полза. Финландецът се завърна в голямата игра през 2014-а.
В първия му сезон съотборник му бе Фернандо Алонсо, който го изпревари в 16 от 19 състезания и бе по-бърз със средно 0,529 секунди на обиколка. Дори да вземем само състезанията, в които никой от двамата нямаше технически проблем, пак имаме 12:1 за Алонсо.
Себастиан Фетел отиде в отбора миналия сезон. При 12 състезания с директно сравнение, без технически проблем, резултатът бе 10:2 за Фетел.
Виж този сезон нещата се промениха. Кими, с кола, която няколко пъти похвали, успя да бъде по-бърз три пъти от 10 случая (пак губи с 3:7), но разликите са минимални - 0,122 сек в полза на Фетел.
Райконен не е случайно име за Формула 1, като не бива да гледаме само годините след завръщането му. Той е световен шампион за 2007 г., карал е за четири тима, има 242 старта и е спечелил 1280 точки. 84 пъти е бил на подиума на топ 3.
Сериозна визитка.
Но по-важна е репутацията му. Именно тази характеристика го прави толкова популярен и добре приеман от феновете (не и от експертите и медиите, към които определено бе насочено злорадството му миналата седмица).
В началото на века, докато караше за Mclaren, Райконен си създаде репутация на шоу пилот, на някой, който лети по пистата на ръба на безразсъдството. Най-яркото доказателство бе Гран при на Япония през 2005-а, когато Кими спечели от 17-а стартова позиция, изпреварвайки Джанкарло Фисикела в последната обиколка. В последния завой!
Нещо се случи с финландеца след 2007-а, когато стана световен шампион. В първата му година във Ferrari той донесе титлата за конструкторите, но това се случи, след като в последното състезание отборът умишлено задържа съотборникът му Фелипе Маса в бокса и му даде победата. Всъщност, за близо три години в "скудерията" тогава, Маса записа 213 точки, а Кими - 203.
0 коментара