Кими - най-симпатичният безхаберник в спорта

Ferrari обаче продължава да разчита на финландеца, който никога не изглежда заинтересован

Sportinglife
Sportinglife 12:10 ч., 19 Юли 2016
0
2260
GETTY IMAGES

Кими, разбира се, не показва никакви емоции. Но миналия уикенд го видяхме да се заяжда, да прояви злорадство. И му отиваше, сигурно, защото рядко виждаме такъв тип проява от него.

Обикновено неинтересните му пресконференции получиха удар, когато той седна за брифинга този път, малко след обявяването на новия му договор с Ferrari, който го оставя в отбора до 2017-а.

"Доставя ми удоволствие, че доста хора са разочаровани от това - изхили се Кими. - Да не мислите, че щях да съм тук, ако не можех да карам?". Явно Райконен дълго е задържал някои неща.

Човекът има вероятно най-много фенове от всички пилоти във Формула 1 в момента, това не подлежи на съмнение. Всички те са единодушни, че Кими просто има нужда от добра кола, иначе по-бърз от него няма. Дали са прави обаче?

Статистиките не са в тяхна полза. Финландецът се завърна в голямата игра през 2014-а.

В първия му сезон съотборник му бе Фернандо Алонсо, който го изпревари в 16 от 19 състезания и бе по-бърз със средно 0,529 секунди на обиколка. Дори да вземем само състезанията, в които никой от двамата нямаше технически проблем, пак имаме 12:1 за Алонсо.
Себастиан Фетел отиде в отбора миналия сезон. При 12 състезания с директно сравнение, без технически проблем, резултатът бе 10:2 за Фетел.

Виж този сезон нещата се промениха. Кими, с кола, която няколко пъти похвали, успя да бъде по-бърз три пъти от 10 случая (пак губи с 3:7), но разликите са минимални - 0,122 сек в полза на Фетел.

Райконен не е случайно име за Формула 1, като не бива да гледаме само годините след завръщането му. Той е световен шампион за 2007 г., карал е за четири тима, има 242 старта и е спечелил 1280 точки. 84 пъти е бил на подиума на топ 3.

Сериозна визитка.

Но по-важна е репутацията му. Именно тази характеристика го прави толкова популярен и добре приеман от феновете (не и от експертите и медиите, към които определено бе насочено злорадството му миналата седмица).

В началото на века, докато караше за Mclaren, Райконен си създаде репутация на шоу пилот, на някой, който лети по пистата на ръба на безразсъдството. Най-яркото доказателство бе Гран при на Япония през 2005-а, когато Кими спечели от 17-а стартова позиция, изпреварвайки Джанкарло Фисикела в последната обиколка. В последния завой!

Нещо се случи с финландеца след 2007-а, когато стана световен шампион. В първата му година във Ferrari той донесе титлата за конструкторите, но това се случи, след като в последното състезание отборът умишлено задържа съотборникът му Фелипе Маса в бокса и му даде победата. Всъщност, за близо три години в "скудерията" тогава, Маса записа 213 точки, а Кими - 203.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията