Един затворник отвори пътя на Шумахер във Формула 1
25 години от дебюта на Михаел на пистата "Спа" в Белгия
Джордан поставя още две имена пред предложения му от екипа германец: Стефан Йохансон и Дерек Уоруик. Проблем с тях обаче се появява, когато се оказва, че те искат предварително плащане, за да карат за отбора с договори за по един старт.
По това време Шумахер е във втория си сезон в Група С на рейсинг сериите на Мерцедес.
Репутацията му е на най-добрият от Спортскар сериите, редом с Карл Вендлингер.
Вили Вебер, мениджърът на Михаел, разбира новините за Гашо и за това, че Джордан търси пилот. И се свързва с него...
"Познава ли пистата "Спа" в Белгия? Там е следващото състезание", е изстрелва Еди Джордан, гледайки недоверчиво.
"Отлично! Карал е там сигурно над сто пъти", отвръща Вебер, без да трепне. Всъщност, това е лъжа. Шумахер никога не е карал на "Спа".
И докато Еди още се чуди, мениджърът изстрелва:
"Да направим тест на "Силвърстоун" тази седмица. Срещу 80 000 лири идваме."
Речено-сторено.
Шумахер натиска още от стартовата линия с тестовата кола. Марк Галахър, който днес още работи във Формула 1, а тогава е отговорник за тестовете на "Силвърстоун", разказва:
"Той беше нахъсан още от идването, преди да се качи в болида. Изстреля се от бокса, не прецени, че всъщност на изхода има шикан и всички си помислихме, че ще се удари още там. Но Михаел овладя колата и излезе от шикана почти странично, в стил на рали пилот! Много впечатляващо за начинаещ във Формула 1."
Идеята е Шуми да направи 3 обиколки, но той остава на пистата за 7. Не могат да го спрат, толкова е голямо желанието му.
"Беше страшно бърз - продължава Галахър. - Влезе във време под десета от секундата в сравнение с най-доброто на тестове на тази писта. Невероятно за новобранец."
Джордан е убеден. 150 000 лири е цената, но не я плаща той, а Мерцедес, за да види своето момче в болида.
На 25 август 1991 г., точно преди 25 години, в квалификацията за Гран при на Белгия митът Михаел Шумахер дебютира в света на Формула 1.
Отборът призовава другия пилот Де Чезарис да покаже на новака пистата в една от обслужващите коли и да му обясни тънкостите по трасето - къде каква предавка да използва, къде са опасните места...
0 коментара