Формула 1 се връща в бъдещето

По-широки и по-бързи коли за новия сезон, но дали ще има позитивна промяна?

Sportinglife, BBC 16:00 ч., 10 Яну 2017
0
1680
GETTY IMAGES

След като излезе от зимния си сън, Формула 1 ще изглежда съвсем различно. Много неща ще са странни на феновете и анализатори, като едва стартираме с факта, че за първи път от 23 години актуалният шампион няма да е в списъка с пилоти.

През октомври 1993-а Ален Прост обяви, че няма да защитава титлата, спечелена същия сезон. И се оттегли.

Сега Нико Розберг се отказа само пет дни след драматичната си крайна победа над Люис Хамилтън и остави сериозна дупка за запълване в тима на "Мерцедес", а и в цялата решетка на Формула 1.

Но не само това ще е различно, когато двигателите отново ревнат за стартове.

Промени в правилата ще доведат до по-бързи болиди през новия сезон. Колите ще са по-широки, с по-дебели гуми, както и с променени "крила". На теория това ще означава, че пилотите ще имат физическо предизвикателство, позабравено в последното десетилетие.

Идеята е да се добави драматизъм, по-голяма интрига и възможности за равностойност и състезателен елемент в болидите. Защото годините на доминации - в последните три сезона на "Мерцедес" - започват да отегчават публиката.

Промените ще направят колите с близо пет секунди по-бързи на обиколка, което е огромна разлика. Поне такъв е планът.

- Общата широчина на болидите се увеличава от 188 на 200 см, което ги връща към размерите от преди 1998-а.

- Широчината само на "тялото" на болида също става по-голяма - от 140 на 160 см.

- Пространството под колата, където отборите ще търсят по-голям downforce (натиск, сцепление с пистата) също се увелива чувствително.

- Разширяват се и предното, и задното крила на болида. Също така позициите им слизат по-надолу.

- Гумите ще са по-големи, като от 245 мм ще скочат на размер 305 мм за предните, както и от 325 на 405 мм на задните.

Това може да доведе до драматична промяна в резултатите и природата на състезанията. През октомври след тестовете отборите докладваха какво печелят в аеродинамиката от променените обеми на болида и гумите. Средната стойност на подобренията е около 15%, а най-високата - 31 процента!

И специалисти твърдят, че до началото на сезона процентите на по-добри резултати на новите болиди могат да стигнат 40.

Изразяват се в драстично по-високи скорости на завоите - говори се за промени от типа "там, където досега се е влизало със 130 км/ч, сега ще става със 150".

Ще стане и за сметка на физическото натоварване върху пилотите, което някъде ще се повиши с 1G - става дума за най-бързите завои.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията