Отличен отбор

Спортистите се справят успешно с рекламата на „фаст фууд” компании

Sportinglife
Sportinglife 10:40 ч., 18 Ное 2014
0
579
Subway

Преди четири години един от най-популярните баскетболисти на съвремието ЛеБрон Джеймс обяви, че той и веригата за бързо хранене Макдоналдс са отличен отбор. Ситуацията не се е променила и сега – ЛеБрон продължава да рекламира една от основните вериги за бързо хранене.

Финансовите параметри на сделката не се огласяват, но е факт, че ЛеБрон печели повече от рекламните си договори, отколкото от заплатата си.

Състоянието му се оценява на 450 милиона долара като само 126 милиона от тях са заработени от парите, които получава като баскетболист от дебюта си в НБА. ЛеБрон обаче не е единственият с подобни участия.

Най-популярни са рекламите на Пепси

Там почти винаги присъстват не един, а няколко спортисти. Едно от най-популярните лица на марката за безалкохолни напитки е Лионел Меси.

Последните данни показват, че аржентинецът печели по 41 милиона евро на година. 12,5 милиона от тях са от заплата, 2,5 милиона от премии, а останалите са именно от рекламните договори, които суперзвездата е подписал.

Почти 20 години Гари Линекер е рекламно лице на чипсовете Walkers, а Майкъл Фелпс – на веригата ресторанти Subway

Всъщност именно те бяха сред малкото, които останаха до легендата в плуването през 2009 г. когато в мрежата се появиха негови снимки, на които пуши марихуана.

И пак те обаче могат да се окажат големия губещ, ако Фелпс успее да се пребори с проблемите и спечели олимпийска виза за игрите в Рио де Жанейро. Защото веригата не е сред официалните партньори на МОК и на практика няма право да бъде рекламирана по време на цялото участие на спортиста на игрите.

Подобни участия освен финансови приходи обаче не рядко носят и негативи за спортистите

В Световната здравна организация са твърдо убедени, че подобни реклами трябва да са забранени за гледане от деца. Здравните специалисти не еднократно са заявявали, че децата и младежите всъщност страдат от това, че любимите им спортисти ги убеждават да си купят и да консумират храни с ниско качество.

Против подобни участия се обяви и британската организация Children’s Food Campaign

Пред английското издание The Independent представител на компанията обясни, че с присъствието си в такива реклами спортистите убеждават хората, че ако ядат този тип храна, ще изглеждат добре, ще имат подобни тела и ще печелят такива успехи.

Всъщност това е и една от главните причини, заради които производителите на подобен тип храна и напитки сключват многомилионни договори със спортисти. Проучване направено в Австралия преди три години показва, че тези реклами впечатляват не само децата, но и техните родители.

Факт

Нарастват и продажбите на храните и напитките, в чийто реклами са ангажирани спортистите.

И докато възмущението на любителите и специалистите по здравословно хранене расте, нарастват и продажбите на храните и напитките, в чийто реклами са ангажирани спортистите.

Данни, публикувани в The Independent сочат, че благодарение на Линекер от 1995 до 2000 г. производителите на Walkers са увеличили продажбите си със 105%.

Очевидно ЛеБрон е прав – бракът между спортистите и фаст фууд компаниите е повече от успешен.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията