Революция във Ferrari?

Според източници от Маранело, бившият технически директор Рос Браун ще се завърне в Скудерията

Sportinglife
Sportinglife 12:55 ч., 24 Ное 2014
0
1045
Ferrari

Новият президент на Ferrari Серджо Маркионе, който е и големият шеф на FIAT Chrysler явно няма да се ограничи с привличането на 4-кратния световен шампион Себастиан Фетел. Трансферът на германеца беше потвърден в четвъртък, а в Абу Даби слуховете засилиха още няколко известни фамилии към Маранело.

Според източници от Ferrari, които естествено, остават анонимни, бившият технически директор на тима Рос Браун ще се завърне в Скудерията.

Това ще означава, че Рос ще се откаже от дългите риболовни излети по цял свят, за да получи втори шанс да ръководи Скудерията.

Ако помните, навремето Рос напусна Маранело защото не беше предпочетен за заместник на Жан Тод. Вместо него италианците наложиха Стефано Доменикали, а тогавашният технически директор напусна, за да оглави Honda, после купи тима и спечели с него двете титли през 2009 и накрая го продаде на Mercedes, където остана шеф до края на 2013.

Ники Лауда, Тото Волф и компания най-накрая го принудиха да напусне и през 2014 обраха плодовете на работата му, тъй като Браун има изключително сериозни заслуги за успехите на Mercedes през изминалия сезон, въпреки че вече не е част от тима.

Сегашният шеф на Ferrari Марко Матиачи на няколко пъти намекна и подхвърли, че Рос Браун винаги е добре дошъл в Скудерията, но според слуховете самият Матиачи няма да изкара дълго на този пост.

В Абу Даби медиите не бяха единодушни за това кой ще замени Матиачи – британския тв канал Sky и германското списание auto motor und sport прогнозираха, че Браун ще се върне на мястото на Матиачи, а Марко ще бъде повишен в корпоративната структура на Ferrari или FIAT Chrysler.

От друга страна обаче няколко италиански източници плюс Sport Bild лансираха друг кандидат за поста на Матиачи – Маурицио Аривабене. След седем месеца на поста Матиачи може да бъде сменен от друг италианец, който поне е ходил на повече стартове от Формула 1 от него – Аривабене е шеф на тютюневата марка Marlboro за Европа, а Марко дойде от представителството на Ferrari в САЩ.

Но промените далеч няма да се изчерпят със смяна на върха на тима.

Отново „отлично информирани източници” прогнозираха, че най-голямата изненада ще е завръщането във Ferrari на Алдо Коста. Той е създател на някои от болидите, с които се състезаваше Михаел Шумахер в златната ера на Скудерията във Формула 1 в началото на века, след това наследи Рос Браун като технически директор на тима и през май 2011 година беше уволнен. Коста се труди в Mercedes и е до голяма степен е отговорен за създаването на болида на германския отбор за 2014, с който Люис Хамилтън и Нико Розберг спечелиха 16 от 19 старта тази година. Дали обаче Коста ще иска да напусне новите световни шампиони, за да връща славата на тима, който го уволни преди три години, е доста спорен въпрос.

До неделя вечерта темата не претърпя кой знае колко промени. Според вестник Bild Браун ще се върне в Маранело, но пак като технически директор, което не е много логично като се има предвид, че той беше шеф на последните три тима, където работи. Освен това самият Рос опроверга в събота възможността да се върне в Скудерията, но пак Bild допълни, че това е така „защото от Ferrari все още не са изпълнили условията, които той им е поставил”. 

От Ferrari официално отрекоха цялата тази история, а позицията на тима беше публикувана дословно от вестник La Stampa, където обаче се появи и още едно предположение. Този път то касае пилотите на Черните кончета.

Както стана ясно миналата седмица Себастиан Фетел подписа за три години с италианците, а договорът на Кими Райконен е до края на 2015.

Предполага се, че тимът този път ще изпълни докрай договора на Кими, а за 2016 ще се опита да го смени с неговия сънародник Валтери Ботас, който направи фурор с Williams тази година и вчера пак се качи на подиума в последното състезание за годината.

0 коментара

Твоят коментар:

Close Обратно към статията